Poniedziałek, 20 lutego 2023
Łukasz Kierus: Czekają nas niestabilne i trudne lata

“Czas pandemii, a zwłaszcza pierwszy rok, był pomyślny dla nas, odnotowaliśmy duże obroty. W 2020 roku był to dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do lat ‘przedpandemicznych’. W 2021 i 2022 nadal kontynuowaliśmy wzrosty, choć nie tak imponujące jak wtedy, gdy wszyscy byliśmy w lockdownie” – mówi Łukasz Kierus, prezes zarządu firmy Glosel, do której należy e-księgarnia TaniaKsiazka.pl, w wywiadzie dla Ecomersy.pl.

Jak przyznał, w e-sklepie TaniaKsiazka.pl najlepiej sprzedają się wydania papierowe. E-booki i audiobooki cieszą się zainteresowaniem zaledwie kilku procent klientów. “Natomiast, co podkreślamy od ubiegłego roku, świetnie sprzedaje się kategoria książek dla młodzieży, odnotowaliśmy 200 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do 2021 roku”.  Największym powodzeniem cieszy się zwłaszcza seria “Okrutny książę” amerykańskiej autorki Holly Black, tuż za nią plasuje się seria Marty Łabęckiej “Flaw(less)” i niezwykle popularna książka Kelsey Hartwell “11 papierowych serc”.

Świetnie sprzedają się również artykuły dla dzieci – zarówno książeczki, jak i zabawki. Przebój wśród książek dla dzieci w TaniaKsiazka.pl to “Mądre bajki” autorstwa Agnieszki Antosiewicz, a jeśli chodzi o zabawki to puzzle i maskotki – kultowi bohaterowie najmłodszych, czyli Kicia Kocia i Pucio.

Firma Łukasza Kierusa angażuje się teraz w sprzedaż książek używanych. “Twórcom aplikacji Nextplease umożliwiamy zdobycie większej liczby użytkowników dzięki kanałom TaniaKsiazka.pl, na których jest bardzo dużo zaangażowanych książkoholików. Nextplease jest też kolejnym narzędziem budującym społeczność dookoła książek, co jest dla nas ważne, bo – podkreślam to kolejny raz – uwielbiamy czytać i zarażać tym innych. Liczymy na to, że możliwość wygodnego kupna używanej książki wpłynie na zwiększenie liczby czytelników wśród Polaków. Poza tym w obecnych czasach bardzo ważne jest myślenie o przyszłości planety. Wprowadzając książki do drugiego obiegu, dbamy o środowisko i powtórne wykorzystywanie zasobów” – wyjaśnia.

Jeśli chodzi o plany, to wkrótce ma powstać aplikacja mobilna dla TaniaKsiazka.pl. Planowane są także stworzenie własnego marketplace’u oraz rozbudowa sieci punktów odbioru zamówień. “Oprócz tego chcemy tak rozszerzać asortyment, by się nawzajem uzupełniał. Naszym celem jest ułatwienie klientowi dokonania dużych zakupów w jednym miejscu, bez konieczności przeczesywania kilku sklepów internetowych” – tłumaczy Łukasz Kierus.

I dodaje: “Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że jak zawsze pracujemy nad polepszeniem naszej komunikacji i wyróżnieniem się wśród innych księgarni, tak aby trafiali do nas klienci, którzy będą lubić robić u nas zakupy i przekonają się, że jesteśmy najfajniejszą księgarnią w sieci. Oczywiście, obecna sytuacja, nie tylko w Polsce, ale i na świecie, powoduje, że o rozwoju i inwestycjach trzeba myśleć bardzo ostrożnie. Sądzę, że czekają nas dwa niestabilne i trudne lata, w trakcie których prowadząc działalność gospodarczą, trzeba będzie uważać, żeby nie popełnić błędów, które będą dodatkowo utrudniać rozwój”.

Glosel znalazł się wśród laureatów prestiżowego grona “Diamentów Forbesa”.

Podaj dalej
Autor: ET