Poniedziałek, 26 sierpnia 2019

Łączymy misję z komercją

Rozmowa z Izabelą Matuszewską, dyrektor Wydawnictwa Instytutu Pamięci Narodowej

 

– Jaki jest status Instytutu Pamięci Narodowej?

– Instytut Pamięci Narodowej jest instytucją państwową.

– Ale w zakresie publikacji Instytut prowadzi działalność komercyjną…

– Prowadzi, ale częściowo. Część publikacji jest przekazywanych bibliotekom w ramach egzemplarza obowiązkowego lub po prostu jako wsparcie we wzbogacaniu zasobów bibliotecznych. Przekazujemy książki do bibliotek na całym świecie, do polskich instytutów zagranicą, do szkół, fundacji, stowarzyszeń. Naszą misją jest szerzenie edukacji i nauki.

– Jednak też państwo sprzedają książki…

– Tak, sprzedajemy. W ubiegłym roku uzyskaliśmy 1,5 mln zł ze sprzedaży książek.

– Jest to konkurencja dla wielu wydawców…

– Z jednej strony mamy misję, a z drugiej jest rzeczywiście trochę komercji.

– Czy uzyskany przychód ze sprzedaży książek przeznaczony jest na działalność wydawnictwa?

– Przychód jest zwracany do budżetu państwa, tak jak to się dzieje we wszystkich instytucjach państwowych. Wszystko, co zarobimy, każda złotówka jest regularnie zwracana do budżetu państwa.

– Jakie są nakłady państwa publikacji?

– To zależy. Książki specjalistyczne mają najmniejsze nakłady na poziomie 800 egz., które trafiają do naszych pionów naukowych oraz do wspomnianych już wcześniej bibliotek. Ale albumy wydajemy w nakładach 2000 czy 2500 egz., a komiksy nawet po 5000 do 8000 egz.

…..

W numerze również:

Wyższe ceny i opóźnienia – sezon podręcznikowy 2019

Za ochronę praw autorskich trzeba więcej zapłacić

Książki i kawa – czy to na poważnie, czy też tylko zabawa?

Czas na non-fiction – nowe marki Mova i Bez Fikcji

Sukces frekwencyjny Literackiego Sopotu

Lato w bibliotekach

Polacy na e-zakupach – co drugi internauta kupuje książki

Top Nielsen Bookscan Polska

Prenumeratę można zamówić TUTAJ>>>http://rynek-ksiazki.pl/sklep/biblioteka-analiz-prenumerata-roczna/

 

„Biblioteka Analiz” to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku.

„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. W naszym >>>sklepie internetowym można zamówić egzemplarze drukowane lub elektroniczne

 

 

 

 

 

 

 

 

Podaj dalej
Autor: ET