środa, 5 maja 2021

W dniach 6-12 maja odbędą się Wirtualne Targi Książki BookTarg. Zaplanowano szereg spotkań z polskimi i zagranicznymi pisarzami, promocje książkowe na Allegro oraz panele dyskusyjne o branży książki. W tegorocznej edycji weźmie udział ponad 50 wydawnictw oraz księgarni, które będą prowadziły sprzedaż wybranych tytułów w ramach wirtualnych stoisk na Allegro.

Wydarzenie organizowane jest już po raz trzeci, we współpracy trzech firm: Allegro, lubimyczytać.pl oraz Legimi.

Poprzednie dwie edycje BookTargu obejrzały prawie 2 mln widzów, a w programie wydarzeń znalazły się transmisje ponad 100 spotkań autorskich i około 30 konferencji. Dodatkowo na Allegro sprzedały się w sumie 684 tys. egzemplarzy książek. Za pośrednictwem mediów, które objęły patronat nad wydarzeniem, informacje dotarły do ponad 6,6 mln osób. Organizatorzy zdecydowali się wesprzeć branżę literacką i przekazali 100 tys. zł na rzecz Fundacji Wisławy Szymborskiej oraz Fundacji Powszechnego Czytania. Ponadto zorganizowali również Akcję Literacką, z której dochód za pośrednictwem Unii Literackiej trafił w formie zapomogi do pisarek i pisarzy.

Podczas trzeciej edycji BookTargu odbędą się dziesiątki spotkań z autorami i autorkami. Katarzyna Nosowska opowie o książkach “A ja żem jej powiedziała” oraz “Powrót z Bambuko”, Katarzyna Bonda w wielkim stylu powraca z kryminałem, a Marta Frej opowie w jaki sposób opisuje dzisiejszą rzeczywistość. Jakub Ćwiek i Wojciech Chmielarz opowiedzą o tworzeniu w duecie, a Maciej Siembieda i Grzegorz Gortat o granicach, po przekroczeniu których książka staje się kryminałem.

Z czytelnikami spotkają się także: Beata Pawlikowska, Alek Rogoziński, Jacek Galiński, Marta Kisiel, Aneta Jadowska, Łukasz Supergan, Drauzio Varella, Fido Nesti i Piotr Stankiewicz.

Trzecia edycja BookTargu to również doskonały moment na spotkania branży książki i czas ogłoszenia wyników największego badania czytelników  w sieci, przygotowanego przez serwis lubimyczytać.pl wraz z Polską Izbą Książki. W badaniu wzięło udział prawie 17  tys. internautów.

– Wiemy, że książkowa branża odczuła skutki szalejącego wirusa. Ponad milionowy wzrost zadłużenia księgarń, 240 zamkniętych placówek, odwołane spotkania autorskie i stacjonarne targi, a z drugiej strony dwucyfrowy wzrost sprzedaży książek. Teraz ciekawi nas, jakie zmiany zaszły w postawach czytelnikó – tłumaczy Izabela Sadowska, prezeska lubimyczytać.pl. Trzecia edycja BookTargu to doskonały czas, aby podzielić się tą wiedzą i podyskutować na ten temat. Bardzo mnie cieszy,  że formuła targów on-line nadal cieszy się sporym zainteresowaniem, a czas pokaże czy takie spotkania targowe staną się praktyką – dodaje.

– BookTarg to święto wszystkich miłośników czytelnictwa. Już trzeci raz będziemy mogli uczestniczyć w wirtualnych spotkaniach z autorami i posłuchać branżowych dyskusji. W tym roku nasi klienci, oprócz wyjątkowych ofert na wybrane książki, będą mogli także skorzystać z promocji Smart! na start i zaopatrzyć swoją domową biblioteczkę bez dodatkowych kosztów dostawy – mówi Jacek Weichert, dyrektor segmentu Kultura i Rozrywka, Kolekcje i Sztuka w Allegro.

Osoby, które w ramach promocji aktywują Smart! na Start, będą mogły 5 razy skorzystać z darmowych przesyłek i zwrotów w ramach Allegro Smart!, a także zyskują dostęp do specjalnych okazji w Strefie Smart! i festiwalu zakupowego Smart! Week.

Podobnie jak w przypadku poprzednich edycji, tak i teraz odbędzie się BookTarg branżowy, czyli blok poświęcony rynkowi wydawniczemu, skierowany do profesjonalistów i profesjonalistek działających na rynku książki.

– BookTarg po raz trzeci stwarza możliwości wydawcom i autorom dotarcia do szerokiego grona internautów dzięki połączonym potencjałom wiodących platform, doskonale znanych społeczności czytelników. Nasze przedsięwzięcie ma na celu zapewnienie rozgłosu i sprzedaży nowościom przygotowanym przez wydawców na zwyczajowo odbywających się w maju targów książki, które już drugi raz nie mogą się odbyć ze względu na pandemię. Istotnym punktem programu majowych targów były seminaria branżowe, dlatego również w ramach BookTargu przewidzieliśmy taką przestrzeń. BookTarg przypada w tym roku w Tygodniu Bibliotek, zatem w części branżowej poświęcimy więcej uwagi temu ważnemu segmentowi rynku książki – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

Allegro, Lubimyczytać.pl i Legimi organizują BookTarg, aby wspomóc promowanie czytelnictwa i wzmocnić sprzedaż książek. Udział w BookTargu jest bezpłatny i dostępny dla każdego internauty.

Pełen harmonogram wydarzeń będzie dostępny na stronach już po 4 maja: https://www.booktarg.pl oraz https://www.facebook.com/BookTarg/

.

Podaj dalej
Autor: ET