Podsumowano drugą cyfrową edycję Międzynarodowych Targów Książki dla Dzieci w Bolonii, które odbyły się w dniach 14-17 czerwca.
Wydarzenie przyciągnęło 75 tys. unikalnych użytkowników, rok wcześniej – 60 tys.
Łącznie odbyło się 300 godzin „zaplanowanych inicjatyw”, zarówno przez same targi, jak i przez wystawców. Uczestniczyło w nich 16 tys. profesjonalistów.
“Po raz pierwszy w naszej 58-letniej historii, oprócz ponad 250 wydarzeń na targach dziecięcych, w tym roku w formie cyfrowej, Bolonia zgromadziła profesjonalistów z branży wydawniczej z całego świata, nie tylko z branży dziecięcej, aby omówić kluczowe zagadnienia dla całego przemysłu wydawniczego” – powiedziała dyrektor generalna Targów Książki Dziecięcej w Bolonii, Elena Pasoli.
Odnotowano:
61.500 postów na Facebooku
60.000 postów na Instagramie
13.800 tweetów
6.000 postów na LinkedIn
Przyszłoroczna edycja planowana jest między 21 a 24 marca, organizatorzy mają nadzieję, że tym razem targi odbędą się stacjonarnie.
Przypomnijmy, że w tym roku wyróżnienia Bologna Ragazzi Award otrzymały aż trzy polskie książki. W kategorii Non-fiction doceniona została książka Agaty Loth-Ignaciuk i Bartłomieja Ignaciuka pt. „Marek Kamiński. Jak zdobyć bieguny Ziemi. W rok” (Wydawnictwo Druganoga), w kategorii Opera prima – „Pion i poziom” Bartosza Sztybora z ilustracjami Łukasza Golędzinowskiego (Wydawnictwo Dwie Siostry), zaś w Comics-middle grade wyróżniono „Którędy do Yellowstone? Dzika podróż po parkach narodowych” Aleksandry i Daniela Mizielińskich (Wydawnictwo Dwie Siostry).