Agnieszka Piwoń, mieszkanka Rudy Śląskiej, która na co dzień pracuje w Urzędzie Miasta, gdzie zajmuje się pozyskiwaniem środków zewnętrznych na miejskie inwestycje, wygrała 100 tys. zł w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”.
Jej zgłoszenie konkursowe – historia przyjaźni z psem – okazało się najlepsze spośród ponad 2300 prac nadesłanych na tegoroczną edycję konkursu.
Wręczenie nagrody odbyło się w trakcie Targów Książki i Mediów VIVELO na PGE Narodowym. Wśród oklaskujących zwyciężczynię gości była również Rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak, która objęła konkurs „Piórko” swoim honorowym patronatem.
– Książki i czytanie dla mnie są bardzo ważne. Wnoszą w nasze życie wiele radości, czasem też smutek, ale to jest taki pozytywny smutek. Zatem ten konkurs, który wspiera czytelnictwo po prostu robi dobro. I ja ze swojej strony mogę zadeklarować, że dopóki będę Rzeczniczką Praw Dziecka, to będę ten konkurs wspierać – mówiła Monika Horna-Cieślak, Rzeczniczka Praw Dziecka.
– Od zawsze uwielbiam wymyślać przeróżne historie. Do tej pory dzieliłam się nimi jedynie z córką. Gdy Ola była jeszcze mała, słuchała ich z wypiekami na twarzy. Teraz postanowiłam podzielić się jedną z nich i od razu taki sukces! – przyznała Agnieszka Piwoń, zwyciężczyni konkursu.
Drugi etap konkursu
Od 17 maja wszyscy debiutujący, pełnoletni ilustratorzy mogą zarejestrować się na stronie piorko.biedronka.pl, by wziąć udział w konkursie. Ich zadaniem jest przesłanie do 1 lipca propozycji graficznych, które oddadzą ducha zwycięskiej opowieści i staną się jej dopełnieniem w książce. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez Kapitułę Nagrody w kategorii Ilustracje, składającą się z przedstawicieli świata sztuki, którzy od lat są związani z ilustracjami dla dzieci. Na zwycięzcę lub zwyciężczynię drugiego etapu czeka również 100 tys. zł od Biedronki.
II etap Konkursu trwa od dnia 17 maja 2024 r. do dnia 23 września 2024 r. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę piorko.biedronka.pl od dnia 17.05 do dnia 1.07 (godz. 23.59).
Ogłoszenie zwycięzcy II etapu – 23.09 podczas inauguracji Tygodnia Głośnego Czytania w Biedronce, prezentacja okładki.
Książka z teksem Agnieszki Piwoń i ilustracjami zwycięzcy drugiego etapu trafi do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci Biedronka 14 listopada.
Już od 10 lat sieć Biedronka organizuje konkurs Piórko i dając szansę na literacki sukces debiutantom. Od 2015 roku zgłoszono do niego ponad 30 tys. prac w obu kategoriach. Dotychczas wydano dziewięć książek. Laureaci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,8 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.
Do tej pory książki wydane w ramach serii “Piórko” trafiły do ponad 560 tys. polskich domów.