AliExpress, międzynarodowy marketplace należący do Alibaba International Digital Commerce Group, wprowadza nową możliwość sprzedaży dla polskich firm. Tym samym rozpoczyna o walkę o sprzedawców na rynku marketplace kontrolowanym przez Allegro, Amazon i Empik.
Sprzedawcy będą mogli otworzyć własny sklep na platformie, umożliwiając dostęp do swojego asortymentu międzynarodowej bazie klientów.
AliExpress zapowiada brak opłaty początkowej za otwarcie i zamknięcie konta oraz brak obowiązku pozostania na platformie.
W ramach promocji nowej usługi AliExpress zachęca zarówno rozwijające się, jak i ugruntowane polskie firmy do dołączenia do swojej globalnej sieci.
Jak podkreśla Gary Topp, European Commercial Director AliExpress: „Polska nadal jest strategicznym rynkiem dla AliExpress – i cieszymy się, że możemy zapewnić polskim przedsiębiorcom możliwość rozwoju oraz dotarcia do nowej i zróżnicowanej bazy klientów na całym świecie”.
AliExpress zaoferuje polskim sprzedawcom również wsparcie marketingowe i biznesowe. Funkcjonalności dostępne na platformie pomogą im w prowadzeniu sklepu, m.in. optymalizując opisy produktów i automatycznie tłumacząc je na 15 języków. Intuicyjny system pozwoli także na przejrzyste śledzenie i zarządzanie cenami oraz promocjami.
Jak podkreśla Gary Topp, dyrektor handlowy na Europę: „AliExpress jest niezawodnym partnerem dla globalnego handlu online – każdego dnia umożliwiamy miliony transakcji, tworząc przestrzeń, w której firmy mogą rozwijać swoją działalność i docierać do szerokiego grona klientów na całym świecie”.
Na przestrzeni lat AliExpress stał się jedną z największych platform e-commerce, obsługującą klientów na całym świecie. Obecnie działa w ponad 100 krajach i regionach, przyciągając ponad 150 milionów kupujących. Platforma stale rozwija swoją sieć logistyczną i współpracuje z lokalnymi partnerami, co przekłada się na szybkie dostawy. W Polsce konsumenci mogą otrzymać zamówienia transgraniczne w ciągu 7-11 dni roboczych, a zakupy lokalne w ciągu pięciu dni roboczych.