
Allegro ma coraz więcej użytkowników, w siłę rośnie też Amazon. Ubywa natomiast osób dokonujących zakupów online za pośrednictwem azjatyckich platform handlu elektronicznego – wynika z danych Mediapanel Gemius Polska dotyczących platform e-commerce, z których korzystają Polacy robiący zakupy przez internet.
Liczba użytkowników Allegro.pl i aplikacji Allegro wzrosła w lipcu do 22.078.494 (z 21.553.290 w czerwcu br.) – wynika z danych Mediapanel Gemius Polska.
Z kolei liczba użytkowników Amazon (.pl, .de, .com, .co, .uk – ruch generowany z Polski, aplikacja Zakupy na Amazon) wzrosła z 6.401.754 w czerwcu do 7 288 056 w lipcu.
W tym okresie liczba użytkowników Empik spadła – z 7.1.49.546 w czerwcu do 6.924.366 w lipcu.
Spadła również liczba użytkowników singapurskiego Shopee (strona www plus aplikacja) – do 9.873.090 oraz chińskiego aliexpress.com i aplikacji Aliexpress – do 9.418.356.
W lipcu nastąpiła aktualizacja metody estymowania zasięgów Mediapanel Gemius Polska, w wielu przypadkach wpłynęła ona na obniżenie wyników w metrykach użytkownicy – informuje Gemius.