środa, 7 grudnia 2022

Allegro jest najsilniejszą marką w Polsce – wynika z badania YouGov BrandIndex. Na kolejnych miejscach znalazło się wielu przedstawicieli branży spożywczej i handlu.

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych przygotowuje co roku ranking Best Brands, który przedstawia najlepsze i najprężniej rozwijające się marki na całym świecie. Agencja badawcza Inquiry – polski partner YouGov – sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce.

Brano pod uwagę takie wskaźniki jak: ogólna opinia, jakość, wartość, satysfakcja, rekomendacja i reputacja.

W Polsce czołowe miejsca w rankingu YouGov Best Brands zajmują: Allegro, E. Wedel, Lidl, zaś poza podium w pierwszej dziesiątce znalazły się marki Rossmann (jako sieć sklepów), Winiary, Pudliszki, Biedronka, Lubella, Milka i Łaciate.

Firma wyróżniła też marki, które w ciągu ostatniego zyskały najbardziej pod względem siły marki. Należą do nich: Action, Uniqa, Rossmann (jako aplikacja zakupowe/ecommerce), Sinsay, Glovo, Dino, Żabka Cafe, Nike, Dealz i Tedi

“Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Zdobycie tak silnej pozycji to ogromne osiągnięcie, szczególnie nas zatem cieszy, że wśród TOP 10 znajdują się polskie marki. Krajobraz jednak cały czas się zmienia, a kolejni gracze inwestują w rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w rankingu Top Improvers” – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Podium marek w rankingu globalnym tworzą Samsung, Google i YouTube. Kolejne miejsca zajmują Netflix, Shopee i WhatsApp.
Podaj dalej
Autor: W