Wtorek, 9 listopada 2021
Podsumowanie trzeciego kwartału

W trzecim kwartale firma Allegro osiągnęła wzrost przychodów o 32,9 proc. – do 1,23 mld zł i wyniku netto – ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku. Na platformach firmy jest 13,3 mln aktywnych kupujących, wobec 12,6 mln rok wcześniej.

Przychody firmy Allegro ze sprzedaży realizowanej na tej platformie przez inne firmy poszły w górę rok do roku o 31 proc. – do 1,01 mld zł, a z własnego sklepu – o 91,8 proc. do 68,2 mln zł.

Wartość sprzedanych produktów na Allegro (GMV) zwiększyła się o 19,9 proc. – do 9,9 mld zł.

Wartość średnich zakupów realizowanych przez każdego kupującego zwiększyła się o 24,5 proc. Średnia wartość zakupów to 3,07 tys. zł.

W pierwszych trzech kwartałach br. dynamika obrotów Allegro była nieco wyższa: wartość sprzedanych produktów zwiększyła się o 23,4 proc. do 29,93 mld zł, a przychody o 39 proc. do 3,75 mld zł. Firma osiągnęła w zeszłym kwartale 10,29 proc. marży, wobec 9,4 proc. rok wcześniej.

“Rok przebiega zgodnie z naszymi oczekiwaniami, a GMV zwiększa tempo wzrostu do 19,9 proc. w III kwartale z 10,6 proc w II kwartale. Wzrost związany jest z tym, że konsumenci nie odeszli od robienia zakupów przez internet po lockdownach. Jest to również efektem nieustannych ulepszeń wprowadzanych przez Allegro w zakresie cen i oferty, rozwoju programu Smart! oraz nowych inicjatyw, takich jak Allegro Pay” – komentuje Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

W trzecim kwartale wpływy Allegro z porównywarki Ceneo zmalały o 5,2 proc. do 35,5 mln zł.

Zysk EBITDA Allegro zwiększył się o 60,5 proc. do 457,1 mln zł, zysk operacyjny – o 92,6 proc. do 323,1 mln zł, a wynik netto – ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Wirtualnemedia.pl