Poniedziałek, 29 czerwca 2020
Altenberg w 2019 roku

Wydawnictwo książkowe Altenberg, należące do youtubera Radosława Kotarskiego, w 2019 roku miało 12,9 mln zł przychodów i 174,5 tys. zł zysku netto.

Jak wynika ze sprawozdania spółki złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, w porównaniu z 2018 rokiem przychody wydawnictwa spadły o 7,7 proc. Wzrosły natomiast koszty – o 8 proc., do 11,8 mln zł. Zysk netto wydawnictwa rok do roku zmniejszył się o 90,1 proc., do 174,5 tys. zł.

W br. Radosław Kotarski chce osiągnąć ok. 18 mln zł wpływów i zacząć sprzedawać e-booki.
Nakładem wydawnictwa Altenberg ukazały się książki nie tylko Radosława Kotarskiego, ale i m.in. Tomasza Kammela, Rafała Gębury, Doroty Zawadzkiej i Karola “Blowka” Gązwy. W 2019 roku  wprowadzono na rynek pięć nowych książek, jednocześnie nadal sprzedawało 13 wydanych wcześniej tytułów (firma działa od jesieni 2017 roku).
Nasz największy hit 2019 to „Władaj i gadaj”, czyli druga wydana przez Altenberg książka Arleny Witt – tym razem do nauki angielskiego słownictwa. Sprzedaliśmy już dobrze ponad 50 tysięcy egzemplarzy tej książki. To znacznie wyższy wynik po niecałym roku od dnia premiery w porównaniu do innego hitu Arleny, czyli „Grama to nie drama” (która zresztą przekroczyła już kosmiczną barierę 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy) – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Radosław Kotarski, założyciel i szef Wydawnictwa Altenberg.
Jak podkreśla Radosław Kotarski, „dystrybucja własna to jedna z najważniejszych zasad. Wszystkie książki Altenberga, które są w rękach czytelników musiały przejść przez nasz magazyn. Mamy stałą cenę książek, która się nigdy nie zmienia. Dzięki temu nasi czytelnicy mogą mieć pewność, że jeśli interesuje ich którykolwiek z naszych tytułów, to dostaną go zawsze najtaniej i najsprawniej na stronach internetowych wydawnictwa”.

Radosław Kotarski na YouTube prowadzi kanał Polimaty, który subskrybuje 691 tys. użytkowników.

 

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Press.pl