środa, 13 listopada 2002
Internet
Kiedy Bertelsmann wszedł na rynek internetowej sprzedaży książek w 1998 roku, kupując udziały w Barnesandnoble.com przed otwarciem własnych internetowych sklepów książkowych BOL, wielu analityków przewidziało, że będzie to stanowiło silną konkurencję dla Amazon.com. Niektórzy analitycy uważali, że konkurencja spowoduje nawet całkowite wykluczenie Amazon. com z internetowego biznesu. Nawet twórca Amazona – Jeff Bezos – nie przypuszczał wówczas, że niemiecki gigant medialny wycofa się z sektora sprzedaży online po niespełna czterech latach. A jednak, Bertelsmann przygotowuje się albo do zamknięcia albo do sprzedania swoich księgarni internetowych. Być może nawet sprzeda je firmie Amazon. Nie sprawdziły się prognozy z końca lat 90. dotyczące wzrostu sprzedaży online. Sprzedaż książek poprzez Internet wyraźnie zwolniła tempo po osiągnięciu 10 proc. obrotów na rynku amerykańskim i 6 proc. na rynku brytyjskim. W tym czasie Amazon potrafił zdobyć znaczną przewagę nad konkurencją. Bertelsmann …
Wyświetlono 25% materiału - 136 słów. Całość materiału zawiera 546 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.