Wtorek, 9 lutego 2021
Współpraca ma dotyczyć m.in. rozwiązań cyfrowych dla biznesu i administracji

Koncern Amazon rozpoczyna współpracę ze Związkiem Cyfrowa Polska. “Amazon to lider w cyfryzacji, dlatego liczę na wiele wspólnych projektów, np. w szerzeniu świadomości na temat rozwiązań cyfrowych w biznesie, administracji czy też cyberbezpieczeństwa” – powiedział Michał KanowniK, prezes Związku Cyfrowa Polska. I dodał, że e-commerce w Polsce to ogromny rynek, a “konsumenci, jak i firmy widzą w sprzedaży internetowej duży potencjał”.

Dyrektor Amazona ds. regulacji i sektora publicznego w Europie Środkowo-Wschodniej Mariusz Mielczarek ocenił, że “rynek cyfrowy w Polsce bardzo szybko się rozwija”. “Widzimy też jednak, że polskie firmy napotykają różnego rodzaju przeszkody rozwijając cyfrowy kanał sprzedaży” – zaznaczył. Jego zdaniem pokazują to badania takie, jak np. Indeks Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego (DESI), “zgodnie z którym polskie firmy zajmują dopiero 25. miejsce na 28 państw UE w zakresie integracji technologii cyfrowych przez przedsiębiorstwa”.

Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego “Cyfrowa Polska” to organizacja branżowa o charakterze non-profit zrzeszająca pracodawców oraz największe firmy z branży RTV i IT, w tym – m.in. producentów, dystrybutorów i importerów działających na polskim rynku. Członkami Związku Cyfrowa Polska są m.in. Asseco Poland S.A., Ericsson, Google Commerce ltd. czy Samsung Electronics Polska Sp. z o. o.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: PAP