Rozmowy globalnego giganta e-commerce z Pocztą Polską na temat obsługi przesyłek z serwisu Amazon.pl w ostatnich dniach znacznie przyspieszyły – informuje “Dziennik Gazeta Prawna”. Obie strony chciałyby tak dopiąć umowę, by zdążyć na szczyt paczkowy, czyli przed w Black Friday (w tym roku 27 listopada).
Poczta Polska przygotowuje odrębną linię do obsługi zamówień z tej platformy.
Rozmówcy DGP przekonują, że wejście Amazona mocno zmieni rynek. Nie musi jednak osiągnąć pozycji wiodącej.
Trwają rozmowy z polskimi wydawcami na temat bezpośredniej współpracy z Amazonem. Jak się dowiedziała Biblioteka Analiz, wielu wydawców nie daje się skusić proponowanymi warunkami i odsyła przedstawicieli amerykańskiego giganta do dystrybutorów.
“Zdajemy sobie sprawę, że w wielu krajach wejście Amazona zmieniło układ sił na rynku. Rozmawiamy z wydawcami o nowym modelu współpracy, który pozwoli nam zachować równowagę” – mówił Paweł Filar, prezes zarządu firmy Platon, w wywiadzie dla “Biblioteki Analiz” (nr 16/20).