Piątek, 21 maja 2021
Jeszcze w tym roku

Platformy streamingu treści audio – Storytel i Spotify – ogłosiły partnerstwo, w ramach którego abonenci będą mogli cieszyć się biblioteką treści Storytel na Spotify, łącząc swoje dwa konta.

“Chcemy, aby każdy miał dostęp do wspaniałych opowieści i historii. Już dziś oferujemy ponad 500 000 audiobooków na 25 rynkach na całym świecie. Współpraca ze Spotify umożliwi naszym użytkownikom łatwiejszy dostęp zarówno do wspaniałych audiobooków, jak i ciekawych autorów. My z kolei wykorzystamy tę szansę na dotarcie do nowych odbiorców, którzy już korzystają z serwisu Spotify, ale jeszcze nie poznali magii audiobooków” – komentuje Jonas Tellander, założyciel i CEO Storytel.

“Celem Spotify jest zbudowanie kompleksowej platformy demokratyzującej dostęp do wszystkich form materiałów audio: muzyki, podcastów, rozmów na żywo, a teraz, w ramach tej współpracy, także audiobooków. Dzięki wykorzystaniu platformy Spotify w oparciu o Open Access, Storytel będzie mógł dostarczać swoją bibliotekę audiobooków premium za pośrednictwem wiodącej platformy streamingowej, zachowując przy tym bezpośrednią kontrolę nad relacjami ze swoimi odbiorcami” – wyjaśnia Courtney Holt, globalny szef studia i wideo w Spotify.

Według Spotify nowa współpraca to kolejne możliwości dla twórców oraz producentów treści audio na całym świecie. Z jednej strony takie rozwiązanie pozwala na kontrolę nad modelem biznesowym i umożliwi bezpośrednią relację twórców z subskrybentami, z drugiej zaś ci dostaną dostęp do różnorodnej biblioteki treści w ramach tylko jednej aplikacji, a nie kilku.

Z serwisu Spotify korzysta już 345 mln osób miesięcznie, to o 27 proc. więcej w porównaniu z 2019 rokiem. Abonenci korzystający z bezpłatnej wersji serwisu (gdzie emitowane są reklamy) wynosi 199 mln, czyli o 30 proc. więcej niż w rok wcześniej. Liczba abonentów premium wzrosła o 24 proc. rocznie do 155 mln.

Podaj dalej
Autor: ET