Przychody Audioteki ze sprzedaży z audiobooków wzrosły z 78,58 do 87,59 mln zł, a ze sprzedaży usług – z 1,4 do 1,52 mln zł. Firma osiągnęła 6,7 mln zł zysku netto.
Firma ze swoją ofertą jest obecna w Polsce, a także na kilku rynkach zagranicznych, m.in. Niemczech, Czechach, Turcji, na Litwie i w krajach hiszpańskojęzycznych. Najważniejszymi rynkami dla Audioteki pozostają Polska i Niemcy, przy czym ich udział w łącznych przychodach maleje – w 2020 roku wynosił ponad 90 proc., a w ub.r. niecałe 80 proc.
“Rok 2021 upłynął pod znakiem zwiększonych inwestycji zarówno w technologię, jak i treści cyfrowe, ale również charakteryzował się dynamicznym wzrostem bazy subskrybentów Audioteki w ramach nowej oferty abonamentowej Audioteka Klub” – podkreślono w sprawozdaniu firmy.
Audioteka to platforma z audiobookami, słuchowiskami i podcastami, z największą w Polsce bazą tytułów, w której obecnie znajduje się 19,5 tys. pozycji (wzrost 25 proc. r/r). Tylko w ubiegłym roku w Polsce spółka wydała 70 nowych, wysokiej klasy treści audio – superprodukcji, oryginalnych audioseriali i podcastów.
Przeczytaj także: Audioteka podsumowuje 2021 rok