Wtorek, 15 kwietnia 2003
Bestsellery "Publishers Weekly" Jakie kategorie książek sprzedają się w USA w ostatnim roku i w ciągu ostatnich pięciu czy dziesięciu lat? W kategorii beletrystyki na listach bestsellerów wciąż królują te same nazwiska: John Grisham, James Patterson, Danielle Steel, Stephen King i Mary Higgins Clark, którzy wprowadzili w sumie 15 tytułów na zeszłoroczne listy książek wydanych w twardej oprawie. Stanowi to 16,6 proc. wszystkich dostępnych miejsc na tych listach na przestrzeni całego roku. W tym samym czasie 11 nowych tytułów w kategorii beletrystyki utrzymywało się na listach 2002 roku przez 104 tygodnie zajmując 13,6 proc. dostępnych pozycji. Tak stabilnej czołówki nie było w Stanach od pięciu lat. W grupie non-fiction w twardej okładce tytuły o tematyce poradnikowej okazały się wyjątkowo poczytne - książki te zajmowały pierwsze pozycje przez około 55 proc. czasu trwania notowań. I tak na przykład "Self Matters: Creating Your Life from the Inside" Phillipa C. McGrawa było jedyną książką w twardej okładce, która znajdowała się na pierwszym miejscu listy przez aż 13 tygodni. Wiele z wprowadzonych na amerykańskie listy bestsellerów tytułów dotyczyło tragedii z 11 września (włączając w to tytuły na temat terroryzmu). Szesnaście tytułów z tej kategorii pojawiło się na listach, 11 z nich przez cztery tygodnie lub mniej, a od 9 do 11 powiązanych z tą tematyką książek zajęło około 9 proc. pozycji literatury faktu. Mniej więcej ten sam udział został osiągnięty przez 7 bestsellerów roku 2002 o bardzo silnym konserwatywnym wydźwięku politycznym i stały się one jeszcze jednym z "nowych trendów" literatury faktu w minionym roku. W tzw. kategorii mass market - brylowały przedruki bestsellerów, romanse, Dr. Atkins i Nora Roberts. Tytuł, który najczęściej gościł na listach w kategorii mass market to "Malowany dom" Johna Grishama. …
Wyświetlono 25% materiału - 281 słów. Całość materiału zawiera 1124 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się