środa, 18 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Bertelsmann Media Sp. z o.o. – Wydawnictwo Świat Książki 02 - 786 Warszawa, ul. Rosoła 10 tel. (022) 645 80 00, 645 80 37, 643 32 00, fax (022) 648 40 51 http://www.swiatksiazki.pl, www.bertelsmannmedia.pl e-mail poczta@swiatksiazki.pl, office@bertelsmann.pl W 2004 roku po raz trzeci z rzędu nastąpił spadek przychodów Świata Książki. Sprzedaż zmniejszyła się o 1 proc. – ze 134,2 do 133 mln zł, pomimo bardzo mocnej oferty tytułowej. Na roczną listę najlepiej sprzedawanych tytułów, publikowaną przez Andrzeja Rostockiego, Świat Książki wprowadził aż 16 pozycji, podczas gdy rok wcześniej 11. W większości były to koedycje, ale też kilka własnych tytułów osiągnęło sprzedaż przekraczającą 50 tys. egz. Spada sprzedaż wysyłkowa w klubie czytelniczym, który wyraźnie trafił na barierę popytu, od kilku lat liczba osób zamawiających książki z katalogu utrzymuje się na podobnym poziomie ok. miliona osób. Szansą dla dalszego rozwoju firmy są rosnące obroty z księgarniami; do roku 2008 planowane jest zrównanie przychodów ze sprzedaży na rynku otwartym z obrotami klubu. Mniejsze przychody były wynikiem nie tylko spadku sprzedaży w klubie, ale też niższej ceny zbytu książek wydawnictwa. W przypadku sprzedaży wysyłkowej cena detaliczna (wydrukowana w katalogu – często z upustem) jest jednocześnie ceną zbytu. Przy sprzedaży przez hurtownie wydawca musi udzielać rabatu sięgającego ok. 40 proc. ceny detalicznej. Dlatego zwiększone obroty na rynku otwartym nie równoważą spadku sprzedaży w klubie, ale wynik finansowy wcale nie musi być gorszy, gdyż odchodzą wysokie koszty pozyskania klubowicza. W 2004 roku Świat Książki nieznacznie ograniczył liczbę oferowanych tytułów (z 572 do 565) i przygotował mniej pierwszych wydań, bo 402 tytuły, podczas gdy w 2003 roku było ich 454 (o 11 proc. mniej). Zmniejszył się także łączny nakład (z 7,1 do 5,1 mln egz.) oraz średni nakład – z 12,4 do 9,1 tys. egz. Na 2005 rok firma zapowiedziała ok. 300 pierwszych wydań. Najlepiej sprzedające się książki w 2004 roku to: „Z głowy” Janusza Głowackiego (101 tys. egz), „Miasto utrapienia” Jerzego Pilcha (83 tys. egz.), „Więzy krwi” Nory Roberts (48 tys. egz.), „Spalona żywcem” Souad (46 tys. egz.). Sporym sukcesem okazała się zainaugurowana na początku …
Wyświetlono 25% materiału - 339 słów. Całość materiału zawiera 1356 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się