Wtorek, 23 listopada 2021

Carrefour eksperymentuje z odstąpieniem od druku i dystrybucji papierowych gazetek promocyjnych. Od czerwca nie ukazują się gazetki promujące ofertę hipermarketów w Lille i Soyaux, a od sierpnia – gazetki dystrybuowane w Lons-le-Saunier i Rognac. Od 17 stycznia 2022 roku detalista zaprzestanie dystrybucji gazetek w rejonie Paryża i Lyonu.

Konsumenci będą mogli zdecydować, czy chcą otrzymywać gazetki drogą elektroniczną – jako wiadomość e-mail, sms lub w aplikacji WhatsApp. Katalogi promocyjne Carrefoura są ponadto dostępne w portalach YouTube i Facebook.

Nowa inicjatywa obejmie wszystkie hiper- i supermarkety sieci w Paryżu i Lyonie – łącznie to 35 placówek. Pozwoli zaoszczędzić blisko 1000 ton papieru rocznie.

“Chcemy całkowicie odstąpić od anonimowej dystrybucji gazetek do skrzynek pocztowych, ponieważ znaczna ich część od razu trafia do kosza. Będziemy stopniowo wycofywać papierowe gazetki na terenie całej Francji” – powiedziała Elodie Perthuisot, dyrektorka Grupy Carrefour ds. e-commerce, baz danych i transformacji cyfrowej.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Wiadomoscihandlowe.pl