Czwartek, 13 czerwca 2019

Wydawnictwo CeDeWu prezentuje książkę, która podejmuje trudny temat, którym jest hejt w cyberprzestrzeni. Autorzy skupiają się w niej na dyskredytacji pracowników różnych organizacji, której sprawcami są często klienci. Książka zawiera obszerny zakres wiedzy teoretycznej na temat cyberdyskredytacji, a jej dużym walorem są cenne propozycje odnośnie tego, jak zminimalizować agresję i powiedzieć stop hejtowi!

„Podjęty problem ma dwojakiego charakteru znaczenie. Z jednej strony stricte indywidualny: kompletne jego skutki ujawniają się wyłącznie w sferze jednostkowej. Z drugiej zaś strony – poprzez ten wątek indywidualny – wpływa na kondycję organizacji, obniżając wartość pozostającego w jego gestii kapitału ludzkiego. Wywołuje to dalsze konsekwencje – w funkcjonowaniu organizacji na rynku, jej konkurencyjnej pozycji, jej wizerunku i empoloyer brandzie. (…)

Przedstawiona do recenzji książka ma szereg walorów stanowiących o jej wartości. Z punktu widzenia poznawczego prezentuje rozwijające się zjawisko dyskredytowania pracowników organizacji z wykorzystaniem mediów internetowych. Istniejąca na ten temat literatura, szczególnie wziąwszy pod uwagę perspektywę nauk o zarządzaniu jest zdecydowanie uboga, a wobec skutków jakie tak wyrażana agresja przynosi – nie pozwala na skuteczne jej ograniczenie. Tu Autorzy mają ogromną zasługę w przybliżeniu i wyjaśnieniu omawianego zjawiska. Z punktu widzenia metodologicznego w książce zaprezentowano sposób badania relacji pomiędzy atakami cyberdyskredytacyjnymi a pozycją konkurencyjną organizacji. W warstwie praktycznej – zawarte w książce propozycje pozwalają na wybór instrumentów oddziaływania (zmniejszenie lub eliminowanie) na zakres natężenia agresji, tym samym poprawiając dobrostan organizacji. Atutem pracy jest przystępnie napisana treść: bogactwo zagadnień, próby ich porządkowana, terminologia zupełnie różnych dyscyplin naukowych (psychologia, zarządzanie, socjologia) stanowiły bowiem realne wyzwanie. (…)

Bez wątpienia mogę powiedzieć, że monografia stanowi kompendium wiedzy o cyberdyskredytacji pracowników traktowanych jako kapitał współczesnych organizacji. Kompendium o charakterze nowatorskim z zamiarem usatysfakcjonowania czytelnika poszukującego wiedzy i/lub rozwiązań praktycznych w omawianym zakresie”.

Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK

 

„Cyberhejt wobec pracowników a wizerunek organizacji”

Autor: Anna Lipka, Małgorzata Król, Stanisław Waszczak, Alicja Winnicka-Wejs

Rok wydania: 2019

Oprawa: Miękka

Format: 165×235

Stron: 182

ISBN: 978-83-8102-232-3

Cena: 52,00zł

 

Wydawnictwo CeDeWu

 

https://cedewu.pl/Cyberhejt-wobec-pracownikow-a-wizerunek-organizacji-wyd-II-p2548

 Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CeDeWupl/

  

Zapraszamy do księgarni stacjonarnej Wydawnictwa CeDeWu znajdującej się przy ulicy Żurawiej 47 w Warszawie!