
Biblioteka Analiz w ramach projektu „Kondycja polskiego sektora książkowego” przeprowadziła na początku czerwca badanie na temat preferencji czytelniczych i zakupowych Polaków*.
Jedno z pytań dotyczyło tego, czy marka wydawnictwa ma znaczenie przy wyborze książek.
66 proc. respondentów wskazało, że nie zwraca uwagę na nazwę wydawnictwa.
Z kolei co czwarty badany przyznał, że co prawda zna marki wydawnicze, ale nie mają one znaczenia przy wyborze książek.
Jedynie 8 proc. zwraca uwagę na nazwy oficyn.
Jeśli chodzi o znajomość marek, najwięcej wskazań uzyskały wydawnictwa: Znak, NieZwykłe, Mag, Albatros, Fabryka Słów, Marginesy, Muza, Filia, Czarne, PWN, SQN, Wydawnictwo Kobiece, Zysk i S-ka i W.A.B.
Szersze badanie czytających i nieczytających Polaków zaprezentujemy w ciągu kilku miesięcy.
Nieustająco zachęcamy wydawców do wypełnienia ankiety. Jest ona ważną częścią raportu na temat kondycji naszej branży.
Osoby, które odeślą wypełnioną ankietę, zyskują pierwszeństwo w dostępie do pełnego raportu z wynikami.
Link do pobrania ankiety: Ankieta
Ankietę prosimy odesłać na adres: ewa@biblioteka-analiz.pl
*Badanie zostało przeprowadzone przez Bibliotekę Analiz w Panelu Badawczym ARIADNA na początku czerwca na ogólnopolskiej próbie 1100 osób w wieku 15+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.
Badaniu „Kondycja polskiego sektora książkowego” patronują:
Badanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu Rozwój Sektorów Kreatywnych