Wtorek, 18 czerwca 2024

Biblioteka Analiz w ramach projektu „Kondycja polskiego sektora książkowego” przeprowadziła na początku czerwca badanie na temat preferencji czytelniczych i zakupowych Polaków*.

Jedno z pytań dotyczyło tego, czy marka wydawnictwa ma znaczenie przy wyborze książek.

 

66 proc. respondentów wskazało, że nie zwraca uwagę na nazwę wydawnictwa.

Z kolei co czwarty badany przyznał, że co prawda zna marki wydawnicze, ale nie mają one znaczenia przy wyborze książek.

Jedynie 8 proc. zwraca uwagę na nazwy oficyn.

Jeśli chodzi o znajomość marek, najwięcej wskazań uzyskały wydawnictwa: Znak, NieZwykłe, Mag, Albatros, Fabryka Słów, Marginesy, Muza, Filia, Czarne, PWN, SQN, Wydawnictwo Kobiece, Zysk i S-ka i W.A.B.

Szersze badanie czytających i nieczytających Polaków zaprezentujemy w ciągu kilku miesięcy.

Nieustająco zachęcamy wydawców do wypełnienia ankiety. Jest ona ważną częścią raportu na temat kondycji naszej branży.

Osoby, które odeślą wypełnioną ankietę, zyskują pierwszeństwo w dostępie do pełnego raportu z wynikami.

Link do pobrania ankiety: Ankieta

Ankietę prosimy odesłać na adres: ewa@biblioteka-analiz.pl

 

 

*Badanie zostało przeprowadzone przez Bibliotekę Analiz w Panelu Badawczym ARIADNA na początku czerwca na ogólnopolskiej próbie 1100 osób w wieku 15+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.

Badaniu „Kondycja polskiego sektora książkowego” patronują:

Badanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu Rozwój Sektorów Kreatywnych

 

 

Podaj dalej
Autor: ET