środa, 13 listopada 2002
Spotkania Definitywnie i ostatecznie, weszły w końcową fazę przygotowania do XI Wrocławskich Promocji Dobrych Książek. Potrwają one od 5 do 8 grudnia br. we Wrocławiu, jak co roku w Pałacu Hatzfeldtów, stanowiącym siedzibę Galerii "Awangarda" BWA, leżącym przy ulicy Wita Stwosza, odchodzącej od Starego Rynku. Tylko najstarsi ludzie pamiętają, skąd wzięły się Wrocławskie Promocje i jak się w ogóle to wszystko zaczęło. A nie zaczęło się wcale we Wrocławiu. Na początku lat dziewięćdziesiątych, wobec wyraźnego i realnego niebezpieczeństwa wyparcia z żywiołowo kształtującego się, świeżo "uwolnionego" rynku książki wybitnej, ambitnej, a nawet tylko "dobrej" przez literaturę trzeciorzędną (erotyczną, kryminały, romanse, itd.), z inicjatywy Państwowego Instytutu Wydawniczego zaczęły się odbywać Spotkania Wydawców Dobrej Książki. Była to impreza wędrująca po Polsce, o charakterze otwartego kiermaszu, na którym można było korzystnie kupić książki kilkunastu-dwudziestu kilku wydawnictw z całego kraju. Spotkania trwały po kilka dni, w ciągu całego roku i odbywały się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Bydgoszczy. Grupa wydawnictw zaproszonych do udziału w nich nie była otwarta, przeciwnie, stanowiły ją jedynie oficyny o uznanej renomie, wydające książki najwartościowsze, m.in. Wydydawnictwo Literackie, Znak, PIW, Czytelnik, PWN, WNT, Wiedza Powszechna, WAiF, Rebis, Wyddawnictwo Dolnośląskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne i in. "Spotkania" w każdym z tych miast miały swój własny, oryginalny charakter, wiązały się z nimi konkursy i nagrody dla książek, autorów czy wydawnictw, lokalne imprezy kulturalne, spotkania z autorami itd. Rzecz w skali całego kraju dotrwała mniej więcej do połowy lat 90-tych. Myślę, że w jakimś stopniu jej dzieckiem są październikowe Targi Książki w Krakowie, największa krajowa impreza tego rodzaju. Zaś jedyną bezpośrednią kontynuacją - Wrocławskie Promocje Dobrych Książek. Może należałoby zacząć od tego, że to jedyna chyba w Polsce taka impreza, o udział w której zabiegają sami wydawcy. Jak powiedziała mi wieloletni …
Wyświetlono 25% materiału - 287 słów. Całość materiału zawiera 1148 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się