Wtorek, 21 stycznia 2020

Od 2 kwietnia na Allegro.pl prowizje będą naliczane od całej wartości transakcji, także od kosztów dostawy. Wyjątkiem będzie sprzedaż w ramach Allegro Smart!, w której pojawią się nowe opcje podziału kosztów dostawy.
Od lutego prowizja wzrośnie w kilkunastu kategoriach.

Przykładowo, w kategorii Książki i komiksy – z wyjątkiem podkategorii Podręczniki do szkół podstawowych i średnich – prowizja będzie wynosić 9 proc, dla nowych produktów, a 15 proc. dla używanych. Obecnie w całej kategorii jest to 10 proc. W podkategoriach Gry na konsole, Komputerowe PC i Gry online (MMO) w ramach kategorii Gry oraz w kategorii Kody i doładowania (bez podkategorii Płatności internetowe) kwota minimalnej prowizji zwiększy się z 1,5 do 2 zł.

Zmiany cen dotyczyć będą również programu Allegro Smart! Na początku lutego w programie maksymalna cena dostawy z kurierem zwiększy się z 10,99 zł na 12,99 zł. Wyjątkiem są dwie metody dostawy – Pocztex Kurier 48, Allegro Pocztex Kurier 48, dla których pozostaje obecna cena wymagana do zakwalifikowania do Smart z kurierem – 9,90 zł. D końca lutego zostanie przedłużony okres promocyjny, w którym Allegro zwraca pełny koszt przesyłek kurierskich w ramach Allegro Smart!.

Z kolei od 1 marca będzie można korzystać z usługi na zmienionych, specjalnych warunkach: Allegro będzie finansować większą część kosztu przesyłki, resztę pokryje sprzedający w formie rabatu, którego udzieli kupującemu. W ramach opcji Allegro miniKurier24 InPost, Allegro Kurier24 InPost, Kurier InPost, Pocztex Kurier24, Kurier DPD, Kurier DHL, Kurier FedEx, Kurier GLS, Kurier TNT Express, Kurier UPS, X-press Couriers – Allegro pokryje do 8 zł przy maksymalnej cenie przesyłki 12,99 zł. Natomiast przy opcji Pocztex Kurier 48, Allegro Pocztex Kurier 48 – Allegro pokryje do 6 zł przy maksymalnej cenie przesyłki 9,90 zł. Allegro zapowiada, że nadal będzie finansowało pełny koszt dostawy do paczkomatów i punktów odbioru w ramach usługi Allegro Smart! Obecnie usługa dostępna jest w dwóch wersjach: rocznej za 49 zł i miesięcznej za 8,99 zł. W każdej z nich klienci mogą bezpłatnie testować usługę przez 30 dni.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Allegro.pl zanotowało 17,43 mln realnych użytkowników i 1,38 mld odsłon, a aplikacja mobilna serwisu – 4,23 mln użytkowników. Firma Allegro.pl w 2018 roku osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.

Podaj dalej