Wtorek, 29 czerwca 2021
Coraz mocniejszy trend związany z odbiorami w punktach

Pandemia to czas żniw dla firm kurierskich. W związku z zamykaniem stacjonarnych sklepów i pandemicznymi zagrożeniami rzuciliśmy się do sklepów internetowych. A firmy kurierskie zaczęły dostawać o wiele większą liczbę zleceń – czytamy w serwisie Wyborcza.biz. Wolumen przesyłek wzrósł w naszym kraju o 97 proc., do 97 mln paczek. Wolumen przesyłek międzynarodowych zwiększył się o 600 proc., do 1,4 mln paczek. Kurierzy odwiedzają ok. 90-100 adresów i dostarczają 70-75 przesyłek dziennie.

“W czasie pandemii zaobserwowaliśmy znaczny wzrost przesyłek w naszej sieci – zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Skala była porównywalna do wyników grudniowych, osiąganych podczas szczytu paczkowego, kiedy notujemy nawet 100-procentowe wzrosty. Dynamicznie rosła liczba przesyłek zwłaszcza od klientów sprzedających artykuły higieniczne i środki ochrony, ale też produkty z kategorii zdrowie i uroda, książki, elektronika, akcesoria dla najmłodszych, czy dom i ogród” – mówi Magdalena Bugajło, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i PR w DHL Parcel.

Podobnie jest w DPD Polska. Ta firma tylko w 2020 roku obsłużyła 193,5 mln paczek, czyli o ok. 24 proc. więcej niż w 2019.

Firma Ambro Polska, która specjalizuje się w przesyłkach niestandardowych i gabarytowych na terenie Polski i w Niemczech, w pandemii zanotowała wzrost liczby przesyłek o ok. 30 proc. Ogromnymi wzrostami chwali się InPost, który tylko w pierwszym kwartale 2021 r. zanotował przychody w wysokości 793 mln zł, co oznacza wzrost o 93 proc. rok do roku.

Firmy kurierskie rozwijają swoje sieci i uruchamiają kolejne punkty odbioru przesyłek, bo wiele osób nie chce lub nie może czekać w domu na kuriera. Np. InPost zwiększył w Polsce liczbę paczkomatów o 46 proc., a skrytek o 77 proc.

Coraz większą rolę odgrywają punkty obsługi paczek.

– Trend związany z odbiorami w punktach staje się coraz bardziej znaczący. Dostawa do punktu jest szczególnie preferowana w grupie wiekowej 35-49. To ludzie pracujący, mobilni, którzy cenią sobie efektywne wykorzystywanie czasu i możliwość połączenia zakupów czy tankowania samochodu z wygodnym odbiorem przesyłki w pobliskiej lokalizacji – wyjaśnia Magdalena Bugajło z DHL Parcel.

DPD Polska również zamierza realizować kolejne inwestycje, takie jak zagęszczanie sieci DPD Pickup Oddziałów Miejskich czy otwierać nowe obiekty. UPS rozwija alternatywną sieć doręczeń UPS Access Point, która ułatwia odbieranie paczek i zwrot towarów w jednym miejscu.

Cały artykuł dostępny jest tutaj

Podaj dalej
Autor: ET