Poniedziałek, 12 lipca 2021
9 lat, 23 imprezy, 230 spotkań, 550 godz. warsztatów

Rozmowa z Adamem Zyskiem, dyrektorem marketingu w Zysk i S-ka Wydawnictwo oraz właścicielem agencji marketingowej ZyskMedia, pomysłodawcą oraz organizatorem festiwalu czytelniczego Lato z Książką, które w tym roku odbywa się po raz dziesiąty.

– Jak można podsumować dotychczasowe edycje Lata z Książką? W jakich miasta się odbyło, ilu było autorów i ilu czytelników na spotkaniach?

Łącznie odbyło się dotąd dziewięć edycji, podczas których zorganizowaliśmy 23 imprezy – w Łebie, Ustroniu, Szczyrku, Darłowie, Rewalu, Mikołajkach, Olecku, Gryfowie Śląskim i Dąbiu. Oczywiście przez dziewięć lat miasta się powtarzały. Zorganizowaliśmy około 280 spotkań autorskich oraz ponad 550 godzin warsztatów dla dzieci. Spotkania cieszyły się zainteresowaniem fanów zaproszonych autorów, w tym także turystów, których nie brakuje w miejscowościach, gdzie się odbywają wydarzenia.

– Dlaczego w tym roku Zielona Góra, Łeba i Mikołajki, a nie inne miasta? Czy to wynik dobrej współpracy z samorządami w tych miastach?

Tak, na pewno wpływ ma dobra współpraca z samorządami oraz instytucjami w Zielonej Górze, Łebie oraz Mikołajkach. Dodatkowym atutem tych miast jest rozwinięta turystyka. Głównym założeniem projektu jest promocja czytelnictwa wśród wypoczywających turystów. Pokazanie im, że czytanie książki idealnie współgra z wakacyjnym odpoczynkiem.

– Na kiermaszach podczas Lata z Książką sprzedawane są nie tylko książki wydawnictwa Zysk i S-ka, a występują też autorzy wydawani przez inne oficyny…

Podczas Lata z Książką występują autorzy innych wydawnictw. Staramy się, aby impreza była jak najciekawsza dla każdego czytelnika, dlatego chcemy, aby program był najbardziej zróżnicowany. Współpracujemy z różnymi wydawcami, wszystko zależy od tego kogo zapraszamy oraz jaką koncepcję przyjmujemy na dany rok. Oczywiście, wtedy staramy się, aby oprócz książek zaproszonego autora były także najważniejsze książki z dorobku jego wydawnictwa.

Rozmawiał Piotr Dobrołęcki