Głównym celem projektu „Świteź”, który dziś ma swoją premierę, jest popularyzacja i chęć dotarcia z liczącymi sobie 200 lat „Balladami i romansami” Adama Mickiewicza do osób, które na co dzień niechętnie sięgają po klasykę, natomiast uwielbiają literaturę fantastyczną i gry.
Nad platformą wiedzy, która prezentuje nowe, bardzo współczesne odczytanie Mickiewicza, pracował zespół złożony z ekspertów z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego: znawca literatury pogranicza prof. Paweł Bukowiec oraz polonista i groznawca, prof. Tomasz Majkowski. W pracę włączył się ceniony projektant gier – Wojciech Rzadek. Praktycznym dostosowaniem efektów projektu do realiów szkolnych zajęła się doświadczona nauczycielka – Biserka Čejović. Za warstwę graficzną odpowiada Anna Pałosz.
Platforma wiedzy dostępna jest bez ograniczeń pod adresem https://mickiewicz.promocjaksiazki.pl/
Natomiast grę otrzymają bibliotekarze i nauczyciele, którzy przejdą szkolenie z jej praktycznego wykorzystania w pracy z czytelnikami i uczniami. Zainteresowane grupy mają możliwość zgłaszania chęci odbycia szkolenia (kontakt do realizatora podany jest na platformie wiedzy).
Projekt zrealizowany został przez Agencję Promocyjną OKO, dzięki dofinansowaniu z programu „Ballady i romanse” Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.