Wtorek, 15 listopada 2022
W trzecim kwartale tego roku firma e-Kiosk, do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami, osiągnęła przychód w wysokości  3,3 mln zł (w analogicznym okresie minionego roku 3,0 mln zł), co oznacza wzrost o 11,2 proc.
W pierwszych trzech kwartałach 2022 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 12 proc., osiągając wartość 10.274 tys. zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł z 3.514 tys. zł w roku ubiegłym do 4.016 tys. zł obecnie. Oznacza to wzrost o 14 proc. rok do roku. Rentowność EBITDA osiągnęła poziom 39 proc.
Zysk netto spółki wyniósł w pierwszych trzech kwartałach roku 3.307 tys. zł (wzrost o 15,7 proc.), a w samym trzecim kwartale – 876 tys. zł (spadek o 2,2 proc.).
W trzecim kwartale spółka podpisała kontrakty m.in. z Polską Agencją Prasową, Żabką Polska, Naukową i Akademicką Siecią Komputerową oraz Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji w Poznaniu.
Należąca do E-Kiosk SA marka Nexto (księgarnia internetowa z audiobookami, e-bookami i e-prasą) po raz kolejny była patronem Kawiarni Literackiej w ramach piętnastej edycji OFF Festival, w Katowicach. Wydarzenia kulturalne zorganizowane w specjalnie zaaranżowanym namiocie promowały produkty z portfolio marki.
W raportowanym okresie spółka uruchomiła także portal internetowy poradnikbiznesu.pl, zawierający treści o tematyce podatkowo-księgowej. Docelowo portal ma być źródłem wiedzy dla osób prowadzących działalność gospodarczą w Polsce oraz platformą dystrybucji nowych produktów dedykowanych przedsiębiorcom.
W trzecim kwartale nastąpiła rozbudowa działu e-commerce o nowe zasoby z kompetencjami w zakresie marketingu internetowego. Jak wskazano w komunikacie, proces ten – mający na celu zwiększenie efektywności obecnych platform sprzedażowych z audiobookami, e-bookami i prasą cyfrową oraz uruchomienie kolejnych, dedykowanych przedsiębiorcom – będzie kontynuowany w kolejnych okresach.
Podaj dalej
Autor: ET