Wtorek, 7 września 2021
Dobry rok dla książek

Spółka Edipresse Polska zanotowała w 2020 roku spadek przychodów sprzedażowych o 25,1 proc. do 92,36 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów o 30,7 proc. jej zysk netto wzrósł z 1,53 do 3,72 mln zł.

Na przychody ze sprzedaży w 2020 roku złożyły się: 54,46 mln zł ze sprzedaż prasy i powierzchni reklamowej oraz 37,90 mln zł z pozostałej sprzedaży (w tym książek).

“Zamknięcie niewielkiej części sieci sprzedaży prasy oraz ogólnopolska kwarantanna, spowodowały niższą sprzedaż magazynów. W okresie ogólnopolskiej izolacji jednostka obserwowała znaczący wzrost oglądalności serwisów internetowych, których jest wydawcą, co przełożyło się pozytywnie na przychody z reklamy programatycznej i video, istotny był także znaczący wzrost sprzedaży e-booków i audiobooków, książek oraz magazynów” – wskazano w sprawozdaniu Edipresse Polska złożonym w KRS.

Jak zapowiedziano, będzie również kontynuowana działalność w zakresie wydawania książek, “które mimo trudnej sytuacji na rynku wydawniczym, osiągnęły doskonały wynik finansowy. Głównym powodem była świetna sprzedaż serii książek bestselerowej autorki oraz skokowy wzrost sprzedaży audiobooków i e-booków”.

W maju br. ogłoszono sprzedaż biznesów Edipresse Polska spółce Burda Media Polska. Transakcja obejmuje przejęcie portfolio prasowego (dwutygodniki “Party” i “Viva!” oraz tytuły z segmentu true stories) i online (m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Urodazycia.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl). W tej sprawie spółki czekają na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Wirtualnemedia.pl, Press.pl