Wtorek, 20 października 2020

Co mają ze sobą wspólnego Kaczor Donald, Asteriks, Thorgal oraz Batman? Poza tym, że są znani na całym świecie, łączy ich fakt, że od lat historie o nich opowiada w Polsce wydawnictwo Egmont, które w tym roku świętuje swoje 30. urodziny.

Historia polskiego oddziału wiodącej skandynawskiej grupy medialnej Egmont rozpoczęła się w 1990 roku wydaniem komiksu o najsłynniejszym kaczorze świata. Zabawne historyjki o szalonych przygodach Donalda pomagają kilkulatkom w nauce czytania. Najmłodsi uczą się na pamięć wierszyków o Kubusiu. Dziewczynki szukają dla siebie wzorów w gronie szlachetnych i mądrych Księżniczek, chłopcy chcą być dzielni jak Spider-Man i poznawać kulisy motoryzacji z „Hot Wheels”. Opowieści o przyjaźni kiedyś wypełniały strony niezwykle popularnego miesięcznika „Czarodziejki WITCH”, dziś znajdziemy je w piśmie „My Little Pony”. A Barbie podpowie, jak być atrakcyjną i nowoczesną dziewczyną.

Przez trzy dekady działalności wydawnictwo przybliżało rodakom bohaterów światowej popkultury, dostarczając najmłodszym prasę z ulubionymi bohaterami znanymi z bajek, filmów i gier.

Egmont współpracuje z najbardziej renomowanymi licencjodawcami, takimi jak The Walt Disney Company, Mattel, Hasbro, Lego, Universal, Viacom IMN.

Za sprawą stworzonego przez Egmont Polska Klubu Świata Komiksu na księgarski rynek powróciły kultowe opowieści o słowiańskich wojach, czyli Kajko i Kokosz Janusza Christy. Wydawnictwo dba również o to, aby komiksy polskich mistrzów gatunku tworzących za granicą –Grzegorza Rosińskiego i Zbigniewa Kasprzaka – trafiały na rodzimy rynek.

To Egmont przedstawił polskim czytelnikom Carla Barksa, Dona Rosę oraz René Goscinnego w komiksowej wersji, wydał cykl o Tin Tinie Herge’go, w ekskluzywnych kolekcjach przedstawiał tomy stworzone przez światowej sławy artystów, a fanom komiksu amerykańskiego opowieści spod znaku Marvela i DC Comics.

Od 2007 roku rozwija się Egmontowa oferta rodzinnych gier planszowych i karcianych, które dostarczają rozrywki tysiącom polskich rodzin.

Egmont Polska jest od lat liderem na rynku czasopism dla dzieci i szeroko adresowanych komiksów. “To efekt pracy całego zespołu utalentowanych, pełnych zapału ludzi, dla których praca tu jest nie tylko zawodem – jest pasją. Wiemy dobrze, że nie odnieślibyśmy sukcesu bez współpracy z doborowym gronem partnerów biznesowych, którzy, tak jak my, wierzą w moc opowieści i dbają o najwyższy poziom wykonywanych usług. Drukarniom zawdzięczamy doskonałą jakość naszych wydawnictw. Kolporterzy, hurtownicy, partnerzy handlowi i firmy logistyczne dbają o terminowe dostarczanie naszych produktów do miejsc, w których poszukuje ich klient. Przedstawiciele mediów
i agencji reklamowych informują o najlepszych komiksach, grach i magazynach dla dzieci” – czytamy w komunikacie.

“Nie byłoby w końcu jubileuszu, gdyby nie czytelnicy i gracze, którzy zapraszają bohaterów masowej wyobraźni do swoich domów. Dzięki czytaniu czasopism i komiksów oraz rodzinnym rozgrywkom w planszówki wszyscy tworzymy wspólną opowieść, w której wzruszenie przeplata się ze śmiechem, a pozytywne emocje nie pozwalają zasnąć. Ta opowieść zbliża, umacnia więzi między pokoleniami i nigdy się nie kończy”.

 

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Egmont