środa, 18 października 2017
Czym różnią się polscy e-czytelnicy i czytelnicy?
Pod koniec października br. w Krakowie odbędą się Międzynarodowe Targi Książki, na których pojawią znani i lubiani autorzy, liczni wydawcy, jak również pasjonaci tradycyjnej i nowoczesnej formy lektury. Czym różnią się czytelnicy papierowych a elektronicznych książek - sprawdziła firma Virtualo zlecając badanie w Instytucie Badawczym ARC Rynek i Opinia. O zwyczaje czytelnicze i preferencje zapytano ponad 1000 Polaków. Celem badania było zweryfikowanie różnych stylów czytania i sprawdzenie co nas motywuje, a co zniechęca do czytania zarówno wydań papierowych, jak również ich wersji elektronicznych. Respondentami były wyłącznie osoby, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeczytały co najmniej 3 książki w dowolnej formie: drukowanej, e-booka lub audiobooka. Oprócz standardowych pytań o wiek, płeć, okoliczności czytania, preferowane formaty i najchętniej wybierane gatunki literackie - respondentów, wśród których byli tradycyjni czytelnicy zapytano o główne obiekcje związane z użytkowaniem książek elektronicznych. Tradycyjnym w e-bookach brakuje zapachu papieru i szelestu kartek Jak pokazało badanie to nie cena, lecz przywiązanie do książki tradycyjnej jest główną barierą w korzystaniu z e-booków. Według respondentów, w grupie nieużytkowników e-booków, dwie istotne cechy, których brakuje e-książkom to dotyk papieru (59 proc. wskazań) oraz zapach książki (50 proc. wskazań). „Odpowiedzi dotyczące obiekcji związanych z korzystaniem z e-booków zaskoczyły nas. Myśleliśmy, iż respondenci będą …
Wyświetlono 25% materiału - 201 słów. Całość materiału zawiera 806 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się