środa, 18 października 2017
Czym różnią się polscy e-czytelnicy i czytelnicy?
Pod koniec października br. w Krakowie odbędą się Międzynarodowe Targi Książki, na których pojawią znani i lubiani autorzy, liczni wydawcy, jak również pasjonaci tradycyjnej i nowoczesnej formy lektury. Czym różnią się czytelnicy papierowych a elektronicznych książek - sprawdziła firma Virtualo zlecając badanie w Instytucie Badawczym ARC Rynek i Opinia. O zwyczaje czytelnicze i preferencje zapytano ponad 1000 Polaków. Celem badania było zweryfikowanie różnych stylów czytania i sprawdzenie co nas motywuje, a co zniechęca do czytania zarówno wydań papierowych, jak również ich wersji elektronicznych. Respondentami były wyłącznie osoby, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeczytały co najmniej 3 książki w dowolnej formie: drukowanej, e-booka lub audiobooka. Oprócz standardowych pytań o wiek, płeć, okoliczności czytania, preferowane formaty i najchętniej wybierane gatunki literackie - respondentów, wśród których byli tradycyjni czytelnicy zapytano o główne obiekcje związane z użytkowaniem książek elektronicznych. Tradycyjnym w e-bookach brakuje zapachu papieru i szelestu kartek Jak pokazało badanie to nie cena, lecz przywiązanie do książki tradycyjnej jest główną barierą w korzystaniu z e-booków. Według respondentów, w grupie nieużytkowników e-booków, dwie istotne cechy, których brakuje e-książkom to dotyk papieru (59 proc. wskazań) oraz zapach książki (50 proc. wskazań). „Odpowiedzi dotyczące obiekcji związanych z korzystaniem z e-booków zaskoczyły nas. Myśleliśmy, iż respondenci będą …
Wyświetlono 25% materiału - 201 słów. Całość materiału zawiera 806 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.