Poniedziałek, 24 stycznia 2022
Wzrost e-booków o 23 proc.

Już ponad 300 tys. Polaków korzysta miesięcznie z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami Empik Go. W 2021 roku wyprodukowano 20 superprodukcji i 18 oryginalnych serii podcastowych, udostępniono w aplikacji 25 tys. nowych odcinków podcastów polskich twórców – wynika z podsumowania Empiku.

W 2021 użytkownicy aplikacji Empik Go spędzili z audiobookami i podcastami o 62 proc. czasu więcej niż w ubiegłym roku. Odnotowano wzrost zainteresowania e-bookami o 23 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.

Łącznie w ofercie abonamentowej znajduje się 80 tys. audiobooków, e-booków i podcastów.

– Te miliony wspólnie spędzonych godzin to najlepszy dowód na to, jak książka i dobre historie potrafią łączyć nas jako ludzi. W minionym roku wyprodukowaliśmy aż 38 oryginalnych słuchowisk, seriali audio i podcastów, które stają się naszym flagowym produktem. Już teraz w naszej aplikacji znajdziecie najszerszą na rynku ofertę audiobooków, e-booków, podcastów i e-komiksów. Już na początek 2022 roku szykujemy produkcję z jednym z najpopularniejszych polskich pisarzy – mówi Kuba Piotrkowicz, head of digital content w Grupie Empik.

W listopadzie aplikacja zadebiutowała na czytnikach marki Kindle, natomiast w grudniu na rynku ukazał się autorski czytnik w technologii e-Ink pod nazwą Empik GoBook.

W sumie zrealizowano ponad 600 audiobooków oraz podcastów, co przełożyło się na ponad 5 tys. godzin nagrań.

– Udało nam się także podjąć bezpośrednią współpracę z ponad 40 autorami czy wydać głośne audioseriale „Wilkołak” (Wydawnictwo Marginesy) i „Stulecie Winnych. Początek” (Zwierciadło) czy superprodukcje „Mów mi Win” (Wydawnictwo Albatros), „Wiatr” i „Bezcenny” (W.A.B.). W kolejnym roku chcemy podjąć kolejne kooperacje, jeszcze bardziej umacniając naszą pozycję na rynku wydawniczym – dodaje Piotrkowicz.

Jak wynika z podsumowania, Polacy najchętniej sięgają po audiobooki i e-booki pomiędzy 15.00 a 16.00, ale także 21.00 a 22.00. Do najpopularniejszych dni należą natomiast środy (dni premier w aplikacji) i niedziele.

Kobiety najchętniej słuchają kryminałów, mężczyźni częściej sięgają po fantastykę.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Empik