Wtorek, 25 stycznia 2022
"Współpraca to doskonała okazja, aby zwiększyć dotarcie przekazu o książkach i promować czytelnictwo"

Empik i TikTok rozpoczynają długofalową współpracę, która ma na celu promocję czytelnictwa i wsparcie kultury w Polsce.

Pierwszą wspólną inicjatywą jest patronat TikToka nad Odkryciami Empiku 2021 – wyróżnieniami dla artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie kultury, a ich twórczy fenomen doceniło eksperckie jury. Laureaci w Literaturze, Muzyce i Filmie zostaną ogłoszeni 15 lutego podczas gali Bestsellerów Empiku 2021. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w kilku kanałach, m.in. na TikToku.

Ponadto, platforma wspólnie z zasięgowymi twórcami, będzie zachęcać do oddawania głosów na Nagrodę Publiczności w ramach Bestsellerów Empiku 2021. Głosowanie w aplikacji Empik potrwa od 1 do 10 lutego.

TikTok stworzy także w okresie głosowania hashtag challenge, w którym użytkownicy polecać będą swoje ulubione lektury. Autorzy najbardziej pomysłowych filmów mają szansę na atrakcyjne nagrody – zestawy składające się z książkowych bestsellerów Empiku, limitowanych gadżetów TikToka oraz voucherów do aplikacji Empik Go z tysiącami e-booków, audiobooków i podcastów.

Finałem pierwszego etapu współpracy będzie transmisja na żywo z gali Bestsellerów Empiku 2021, okraszona dodatkowo materiałami zza kulis, ekskluzywnymi wywiadami z gwiazdami itd. Wszystkie aktywności komunikacyjne będą promowane najbardziej zasięgowymi formatami TikToka.

Kolejne etapy współpracy także oparte będą o promocję pozycji literackich – zapowiedziano.

W ramach współpracy w 50 wybranych salonach Empik pojawią się dedykowane półki oznaczone logo TikToka, na które trafią wybrane pozycje książkowe polecane przez twórców i użytkowników platformy. Co więcej, dzięki kodom QR i specjalnej ekspozycji graficznej, można będzie od razu dotrzeć do wideo recenzującego dany tytuł.

– Mamy olbrzymie doświadczenie i sukcesy w promocji książek i czytelnictwa w świecie cyfrowym: nasze Premiery Online i spotkania z twórcami czy Wirtualne Targi Książki gromadzą wielomilionową publiczność. Współpraca z TikTokiem to doskonała okazja, aby zwiększyć dotarcie przekazu o książkach i promować czytelnictwo w Polsce. Łącząc siły, możemy inspirować i przekonać kolejnych odbiorców, że książki to wartościowa forma spędzania wolnego czasu – podkreśla Artur Malinowski, Digital Marketing Division Director, Empik

– TikTok to miejsce, które kształtuje kulturę, oferując równocześnie wyjątkowe doświadczenia swoim użytkownikom. Ponad 60 proc. z nich przyznaje, że platforma pozwala im odkrywać nowe rzeczy – poszerzając ich horyzonty i zainteresowania. Jestem przekonana, że współpraca z Empikiem sprawi, że TikTok na stałe zostanie naturalnym miejscem do dyskusji o książkach, a tym samym zachęci użytkowników do eksplorowania wyjątkowych, dojrzałych treści – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok Polska. ­­

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Empik