Empik zwiększa o 10 proc. dotychczasowy katalog tytułów w ponad 150 salonach w całej Polsce. Dotyczy to zarówno nowości, jak i tytułów tzw. backkatalogowych. Klienci będą mogli wybierać nawet spośród 8 tys. różnych tytułów w jednym sklepie w mniejszym formacie.
Jak wskazuje Empik, zmiana jest wynikiem dogłębnych analiz zwyczajów zakupowych klientów w każdym ze 150 salonów. Wdrożenie jest już w finalnej fazie – zakończy się w czwartym kwartale 2022 roku.
“W okresie pandemii znacząco przyspieszył e-commerce, ale aktualnie silny jest trend powrotu klientów do zakupów stacjonarnych. Wracają jednak z odmiennymi oczekiwaniami – ważny jest dla nich możliwie szeroki wybór produktów dostępnych od ręki w sklepach zlokalizowanych po sąsiedzku. Z pogłębionych analiz przeprowadzonych przez Empik na formacie mniejszych sklepów, stanowiących blisko 48 proc. całej sieci – wynika, że każdy z nich ma swój specyficzny profil klienta o określonych potrzebach i preferencjach czytelniczych” – czytamy w komunikacie.
– Dzięki tym analizom byliśmy w stanie określić, jakie kategorie książek są najpopularniejsze – najchętniej kupowane w danym salonie i w jakim obszarze istnieje realna potrzeba rozbudowania oferty dostępnych tytułów – tłumaczy Michał Kowalczyk, Menadżer Kategorii w Dziale Książka.
– Poszerzanie oferty kulturalnej i dopasowywanie jej do potrzeb klientów to dla nas priorytet od początku istnienia Empiku. Nieustannie rozwijamy ofertę książek o nowe tytuły zarówno w segmencie online, jak i właśnie stacjonarnie. Mamy nadzieję, że rozszerzenie asortymentu w mniejszych salonach, spotka się z pozytywnym przyjęciem naszych klientów – podsumowuje Michał Tomaniak, Dyrektor Działu Książka w Empiku.