Milion złożonych zamówień, 1000 zaufanych partnerów, z których czołowa piątka odnotowała w ostatnim roku wzrosty sprzedaży na poziomie 156 proc. “Empik, który od ponad 20 lat prowadzi w internecie sprzedaż własną (jako uzupełnienie handlu stacjonarnego) i wypracował mocną pozycję w top 3 polskiego e-commerce[1], teraz stawia na intensywny rozwój marketplace z jakościową i starannie wyselekcjonowaną ofertą oraz podsumowuje dotychczasowe działanie platformy. Zachęca innych sprzedawców online do współpracy, oferując im szansę na rozwój i dotarcie do milionów nowych klientów” – czytamy w komunikacie.
Marketplace napędza e-commerce
Polski rynek handlu internetowego stale zyskuje na wartości. Już ponad 60 proc. [2] Polaków korzystających z internetu dokonuje zakupów w sieci. Na stały wzrost zaufania klientów do sklepów internetowych wpływają przede wszystkim: wygoda i prostota wyboru produktów na wirtualnych półkach, korzystne oferty cenowe i szerszy niż w stacjonarnych punktach asortyment produktów. Istotną rolę odgrywają tu platformy typu marketplace, które obsługują już ok. 40 proc. całego rynku e-commerce [3].
Jak wskazuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej: “Patrząc na znaczący rozwój polskiego e-commerce, szczególnie w ujęciu B2B e-commerce, którego wartość w 2020 r. szacowana jest na 450 mld zł, a blisko 50% firm B2B spodziewa się wzrostu zakupów na platformach marketplace w ciągu 3 lat, Empik już jako założyciel od lat związany z naszą e-Izbą jest niewątpliwie liderem na polskim rynku oraz stanowi ogromną szansę dla sprzedawców na rozwój i dotarcie do nowego klienta”.
W czołówce e-commerce
Empik.com oferuje w ramach sprzedaży własnej i poprzez marketplace już w sumie 2,5 mln produktów z 16 różnych kategorii, takich jak Elektronika, Zabawki, Dziecko i mama, Dom i ogród, Sport, AGD czy Zdrowie i uroda. Stronę odwiedza miesięcznie ok. 7 mln unikalnych użytkowników, którzy składają średnio 600 tys. zamówień. Sprzedaż rok do roku dynamicznie rośnie, w przypadku wybranych kategorii nawet 3-krotnie, np.: Sport i rekreacja (+423 proc.), Dom i ogród (+303 proc.) czy Zdrowie i uroda (+242 proc.). Platforma rozwija się wielokanałowo – już 20 proc. całości obrotów generuje aplikacja mobilna. Przedstawiciele firmy podkreślają, że chcą aby Empik.com był miejscem pierwszego wyboru wygodnych zakupów dokonywanych z dowolnego miejsca i przez dowolne urządzenie. Na bieżąco śledzą pojawiające się trendy i poszerzają asortyment w oparciu o potrzeby klientów.
– Przez ponad 20 lat obecności w e-commerce zbudowaliśmy cenne doświadczenie i skupiliśmy wokół siebie miliony odbiorców, nastawionych na rozwój rozmaitych zainteresowań, poszukujących inspiracji na spędzanie wolnego czasu i produktów do realizacji codziennych aktywności. Jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, plasującą się w czołówce zestawień i rankingów najsilniejszych brandów. Cieszymy się dużym zaufaniem, a tym samym wiarygodnością wśród klientów. Teraz również inni sprzedawcy online mogą korzystać z siły marki Empik, naszej wiedzy i skali dotarcia, rozwijając w ten sposób własny biznes – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku.
Rozwój biznesu na korzystnych zasadach
Czołowa piątka dotychczasowych partnerów Empik Marketplace w ostatnim roku odnotowała wzrosty sprzedaży na poziomie 156%. “Dzięki temu, że Empik tak mocno wszedł w rynek internetowy, jest dostępny dla każdego, nawet w mniejszych miejscowościach. Produkty, które wcześniej, w innych kanałach sprzedaży cieszyły się mniejszą popularnością tutaj zdobyły nowych odbiorców” – podkreśla Monika Labuda, dyrektor operacyjny Fajneceny.pl, jeden ze sprzedawców na Empik.com.
Grono partnerów marketplace jest stale rozszerzane. Marka oferuje m.in. prosty i przejrzysty model współpracy przy braku dodatkowych kosztów obsługi czy utrzymania oferty. Potencjalni partnerzy podlegają weryfikacji pod kątem standardów współpracy, jakości ofert i wysokiego poziomu obsługi klienta, a sprzedające już na platformie firmy badane są w zakresie poziomu satysfakcji i zadowolenia klientów za pomocą wskaźnika NPS (Net Promoter Score).
“Stawiamy na zaufanych partnerów – duże i średnie firmy o ugruntowanej pozycji i z doświadczeniem w obszarze e-commerce, wyznające zbliżone do naszych wartości. My zaś oferujemy im indywidualne podejście i wsparcie dedykowanego opiekuna biznesowego, widoczność produktów dla milionów klientów Empik.com oraz objęcie ich ofert kampaniami marketingowymi, które realizujemy przez cały rok. W odróżnieniu od konkurencji, poza standardową prowizją od sprzedaży nie pobieramy od sprzedawców dodatkowych opłat. Ta jest zaś naliczana dopiero w momencie potwierdzenia realizacji zamówienia, a w przypadku rezygnacji klienta z zakupów sprzedawca nie jest obciążany żadnymi kosztami” – mówi Rafał Murawski, manager marketplace w Empiku
Szeroki pakiet korzyści dla sprzedawców uzupełniają rozwiązania takie jak Empik Premium, który zwiększa atrakcyjność ofert poprzez możliwość darmowej dostawy zamówień. Ten koszt pokrywa Empik. Marka bierze na siebie także odpowiedzialność za bezpieczeństwo zakupów, gwarantując objęcie klientów specjalnym Programem Ochrony Kupujących. Z kolei Program Mój Empik skupiający już 5 milionów odbiorców pozwala partnerom marketplace na efektywną i stałą komunikację z prezentacją ofert oraz wpływa na zwiększenie lojalności klientów.
Empik właśnie startuje z kampanią promującą marketplace pod hasłem „I biznes rośnie!”. Wszystkie szczegółowe informacje dla sprzedawców zainteresowanych współpracą dostępne są na stronie: www.empik.com/zostan-sprzedawca.