Grupa Empik nawiązała współpracę z firmą Relex Solutions, dostawcą platformy do planowania i optymalizacji łańcucha wartości w handlu i produkcji.
Empik planuje przeprowadzenie transformacji swoich dotychczasowych systemów, wprowadzając zintegrowane podejście obejmujące prognozowanie, uzupełnianie zapasów oraz planowanie przestrzeni i asortymentu, „co pozwoli na synchronizację procesów planistycznych – wskazano. – Dzięki temu możliwa będzie optymalizacja poziomów zapasów, maksymalizacja marż oraz zapewnienie wysokiej dostępności produktów we wszystkich sklepach”.
Każdy sklep otrzyma dostosowane plany merchandisingowe, które jeszcze lepiej odpowiedzą na potrzeby lokalnych klientów. Dodatkowo rozwiązania te wspomogą rozwój kanału e-commerce Empik.
– Empik jest jednym z liderów transformacji cyfrowej w Polsce, nieustannie napędzając innowację od ponad 75 lat. Odejście od poprzednich systemów i manualnych procesów na rzecz zaawansowanego rozwiązania do planowania, opartego na sztucznej inteligencji to kolejny istotny krok w naszej strategii rozwoju. Ta zmiana jest kluczowa, abyśmy mogli dalej realizować nasze zobowiązania wobec klientów i wspierać dynamiczny rozwój w modelu omnichannel – mówi Karol Ignatowicz, COO Grupy Empik. – Dzięki Relex będziemy mogli zagwarantować, że nasi klienci zawsze znajdą to, czego szukają, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.
Z usług spółki Relex Solutions korzystają takie marki jak Auchan, LIDL, Media-Markt, Super-Pharm, Douglas, Carrefour, EDEKA, Rossmann, Marks & Spencer, BP, Circle K, Leroy Merlin, Dollar Tree, Rite Aid i PetSmart.