Piątek, 5 sierpnia 2022
Udział platformy marketplace w całości obrotów online Empiku wynosi już 25 proc.

Dominującym modelem biznesowym w segmencie e-commerce stały się marketplace’y, odpowiadające już za ponad 60 proc. globalnego rynku sprzedaży internetowej*. Dają one sklepom online unikalne możliwości rozwoju, dlatego Sprzedawcy coraz częściej dywersyfikują platformy sprzedażowe, na których są obecni ze swoją ofertą. Jednym z liderów w Polsce jest EmpikPlace, który w ostatnich miesiącach zanotował historyczne tempo wzrostu sięgające 100 proc. rok do roku, przekraczając pułap 5 mln ofert oraz blisko 5 mln zamówień zrealizowanych przez sprzedawców zewnętrznych.

Platforma Empik.com prowadząca zarówno sprzedaż własną, jak i od 2017 roku w modelu marketplace, nie opuszcza zestawienia top 5 sklepów online. Miesięcznie notuje średnio ponad 32 mln odwiedzin.

Aplikacja mobilna Empiku osiąga trzycyfrowe wzrosty rok do roku. Odpowiada ona już za 4 na 10 zamówień. Łącznie oba kanały – deskop i mobile – osiągają zasięg na poziomie blisko 30 proc. polskich internautów – wskazuje Empik.

Swoje sklepy na EmpikPlace prowadzi ponad 3500 sprzedawców – w 2022 roku do platformy dołączyło ich o 52 proc. więcej niż w roku ubiegłym (VI 2022 vs. VI 2021). To zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa, jak i duzi gracze oraz znane, silne marki. Łącznie zrealizowali oni już blisko 5 mln zamówień. Skokowo rośnie również sprzedaż – w ostatnich miesiącach nawet o 100 proc. rok do roku. Udział platformy marketplace w całości obrotów online Empiku wynosi już 25 proc.

20 kategorii i ponad 300 podkategorii produktowych

EmpikPlace to już ponad 5 mln ofert od Sprzedawców zewnętrznych (+56 proc. r/r) – miesięcznie przybywa ich nawet 200 tysięcy w 20 kategoriach. To m.in. Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Sport, Elektronika i Zabawki, a także AGD, Dziecko i Mama, Motoryzacja czy Delikatesy. Stale zwiększa się także ich zakres – np. w Sporcie czy Motoryzacji co tydzień wprowadzane są nowe podkategorie, takie jak wędkarstwo czy części samochodowe.

Najszybciej rozwija się Elektronika, która w czerwcu zanotowała ponad 2-krotny wzrost sprzedaży r/r. Poza tym, mocne, trzycyfrowe dynamiki osiągnęły kategorie: Zdrowie i Uroda (+110 proc.) oraz Dom i Ogród (+100 proc.). Natomiast o ponad 60 proc. r/r urosła sprzedaż w kategoriach Sport i Zabawki.

Jak komentuje Damian Dańczyszyn, Manager Sprzedaży w Global Income (JanShop, Intex, Bestway, Neo-Sport, Soke): – Współpracujemy z EmpikPlace od wielu lat i od początku osiągamy satysfakcjonujące wyniki, ale w tym roku, dzięki zacieśnieniu współpracy, bliskim relacjom i wzajemnej pomocy wskoczyliśmy na wyższy poziom. EmpikPlace to miejsce, gdzie praca naszego zespołu realnie przekłada się na osiągany wynik.

– Z naszą ofertą docieramy średnio do co czwartego polskiego internauty. To ogromny potencjał dla Sprzedawców online, zarówno dużych marek, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby poszerzać grono swoich odbiorców. W EmpikPlace mogą to osiągnąć bez konieczności budowania swojego brandu i zaufania czy inwestowania w pozyskanie trafficu. Co więcej, brak stałych i dodatkowych opłat sprawia, że współpraca z Empikiem jest przejrzysta, a co jeszcze istotniejsze dla Sprzedawcy, po prostu korzystna finansowo. Wystarczy silna i atrakcyjna oferta oraz wysoki poziom obsługi klienta. My zajmiemy się resztą, oferując indywidualne podejście, aktywnie działając w obszarze marketingu i aktywacji komercyjnej, ale też inwestując w narzędzia i technologie wspierające na co dzień naszych sprzedawców – mówi Mirek Drab, Dyrektor EmpikPlace.

Jak informuje Empik, model EmpikPlace gwarantuje klarowny model współpracy oparty o stawki prowizyjne. Prowadzenie sklepu nie wiąże się z żadną opłatą aktywacyjną, opłatami stałymi czy innymi ukrytymi kosztami, co sprawia, że warunki sprzedaży na platformie są jednymi z najkorzystniejszych w porównaniu do innych wiodących marketplace’ów. Sprzedawcy mogą również liczyć na wsparcie zespołu opiekunów, a dzięki integracji ze wszystkimi topowymi platformami, takimi jak IdoSell, Shoper, WooCommerce, Presta czy BaseLinker, rozpoczęcie sprzedaży jest szybkie i proste. Poziom zadowolenia z obsługi i wsparcia technicznego przekracza 90 proc.

– Nieustannie wdrażamy kolejne udogodnienia dla naszych Partnerów – w ostatnich miesiącach to m.in.: nowy system CRM udoskonalający poziom obsługi, narzędzia do analityki sprzedażowej czy szybsze procesy rozliczeniowe – tłumaczy Mirek Drab i dodaje: – Dodatkowo, jeszcze w tym roku planujemy wdrożenie nowego, przejrzystego panelu do dodawania i modyfikacji produktów oraz Centrum Zarządzania Sprzedażą, gdzie Sprzedawca z jednego miejsca kompleksowo zarządzi swoimi aktywnościami. Pracujemy również nad dodatkowymi możliwościami promocji ofert i marek na Empik.com.

EmpikPlace final DUŻE.jpg

*Raport „Marketplaces – przegląd rynku i perspektywy rozwoju”, przygotowanego przez agencję badawczą Inquiry wraz z redakcją „Wiadomości Handlowych”, styczeń 2022 r.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Empik