Branża wydawnicza stoi przed coraz większymi wyzwaniami. Konkurencja w dziedzinie publikacji, zwłaszcza w erze cyfrowej, staje się coraz bardziej zacięta. W odpowiedzi na te wyzwania Grupa Wydawnictwo Kobiece utworzyła stanowisko doradcy zarządu ds. sprzedaży i marketingu.
– Zdecydowałam o wprowadzeniu do organizacji nowej roli o strategicznym znaczeniu, która będzie łączyć cele i działania w sprzedaży oraz marketingu. Celem tej zmiany jest większa synchronizacja działań sprzedażowo-promocyjnych w oparciu o jasne wskaźniki, wzmocnienie struktury odpowiedzialności oraz kreowanie strategii rozwoju zapewniającej stabilną pozycję rynkową – mówi dyrektorka wydawnicza Grupy Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus.
Stanowisko doradcy zarządu ds. sprzedaży i marketingu objęła Ewa Redel-Bydłowska. Ma ona duże doświadczenie z zakresu zarządzania i budowania strategii, a także praktyczną wiedzę z obszarów e-commerce, co podkreśla Agnieszka Stankiewicz-Kierus.
– Nawiązałam współpracę z Ewą z uwagi na jej wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu firmą wydawniczą o zróżnicowanym profilu, która w portfolio miała zarówno produkty drukowane, jak i cyfrowe. Bardzo ważne jest też doświadczenie Ewy w e-commerce, związane z budowaniem lojalności klienta i aplikacjami mobilnymi – dodaje Agnieszka Stankiewicz-Kierus.
Ewa Redel-Bydłowska ma ambitne plany rozwoju Grupy Wydawnictwo Kobiece.
– Jednym z moich głównych celów będzie maksymalne wykorzystanie potencjału synergii z platformą TaniaKsiazka.pl, przy jednoczesnym intensywnym wzmacnianiu własnych kanałów sprzedaży. Ważnym elementem strategii będą także social media, które chcemy dalej mocno rozbudowywać. Mimo wysokiego udziału sprzedaży cyfrowej: e-booków i audiobooków, na pewno jest w tym obszarze szansa na dalszy rozwój bez kompromisu w zakresie sprzedaży tradycyjnej” – mówi doradczyni zarządu ds. sprzedaży i marketingu GWK.
Ewa Redel-Bydłowska podkreśla aktywność Grupy Wydawnictwo Kobiece, która wydaje kilkaset pozycji rocznie. Docenia również wartość kreatywnego i zaangażowanego zespołu, zróżnicowanego pokoleniowo i osobowościowo.
– Zespół wydawnictwa – o czym już mogłam się przekonać – jest bogaty w kompetencje socialowe, promocyjne, sprzedażowe, produkcyjne, logistyczne i przede wszystkim wydawnicze. Cieszy mnie też zdolność do zauważania i przewidywania przyszłych zmian i tendencji oraz eksploracji trendów rynkowych. To daje podstawę do planowania prac związanych z rewolucją AI, czyli automatyzacją i wspieraniem procesów przez technologie oparte na sztucznej inteligencji. Nie zastąpią one członków zespołu, ale pozwolą im na skupienie się na bardziej kreatywnych zadaniach i budowaniu relacji z autorami, czytelnikami oraz partnerami biznesowymi – dodaje Ewa Redel-Bydłowska.
Ewa Redel-Bydłowska zawodowo była związana z branżą wydawniczą przez 25 lat. Pracowała m.in. w koncernie medialnym Edipresse Polska, współpracowała z biznesami Ewy Chodakowskiej, jest też współwłaścicielką start-upu: aplikacji WieszCoJesz.
Grupa Wydawnictwo Kobiece istnieje od 2008 roku. Specjalizuje się w literaturze obyczajowej, pięknej, romansach, książkach dla dzieci i młodzieży. Wydaje też kryminały i thrillery oraz szeroki wybór poradników, w tym wiele o tematyce ezoterycznej.
W ciągu lat wydawnictwo rozwinęło swoją działalność i znacząco poszerzyło ofertę, powołując do życia kolejne marki. Obecnie w skład Grupy wchodzą: Wydawnictwo Kobiece, MOVA, Papierowe Serca, Young, Świetlik i Illuminatio.
Siedziby wydawnictwa mieszczą się w Białymstoku i Warszawie.