Niedziela, 2 listopada 2008


ExpressMap Polska Sp. z o.o.


01-461 Warszawa, ul. Jeździecka 1/11

tel./fax (022) 6663292, http://www.e-map.pl, e-mail biuro@e-map.pl, sprzedaz@e-map.pl

 

W 2007 roku przychody ExpressMap Polska ze sprzedaży publikacji wyniosły 4,28 mln zł (wzrost o 50 proc.).  Do sprzedaży wprowadzono 80 tytułów, w tym 50 nowości, sprzedano ok. 830 tys. egz. Kapitały własne firmy wyniosły 50 tys. zł. Zatrudnienie wzrosło z 10 do 15 osób.


Jeszcze w 2006 roku prawie 100 proc. oferty stanowiły mapy laminowane i papierowe. W grudniu 2006 pojawił się „Atlas Gór Polski”, w późniejszym czasie publikacja była wielokrotnie nagradzana. W 2007 roku sprzedaż map wygenerowała 85 proc. przychodów, kolejne 15 proc. przypadło na albumy i atlasy. ExpressMap miał w 2007 roku 6 proc. udziału w rynku kartografii turystycznej pod względem wartości sprzedaży oraz blisko 8,5 proc. biorąc pod uwagę sprzedaż liczoną w egzemplarzach.


Średnie ceny w 2007 roku w zależności od rodzaju publikacji kształtowały się w sposób następujący: mapy laminowane – 12 zł, mapy papierowe – 3 zł oraz przewodniki – 50 zł.


W 2006 roku przygotowano pierwszą kompletną serię przewodników po pasmach wszystkich polskich gór. W wyniku tych działań w 2007 roku oferta firmy wzbogaciła się o 15 publikacji przewodnikowych, na które składają się przewodnik, atlas i mapa laminowana. Dostępne są m.in. przewodniki po: Beskidach, Górach Świętokrzyskich, Bieszczadach, Pieninach, Sudetach czy Tatrach Wysokich. Cena każdego tytułu to 27,90 zł.   


Publikacje wydawnictwa ukazują się obecnie w siedmiu seriach: „SUPERmapa” – pełnowymiarowe mapy laminowane, „MIDImapa” – mapy laminowane w formacie kieszonkowych (głównie plany miast), „MINImapa” – mapy i plany laminowane wielkości karty kredytowej (po złożeniu), „EUROmapa” – mapy i plany papierowe oraz atlasy (jak dotąd jeden tytuł) i wspomniane już przewodniki „3-w-1” oraz albumowe przewodniki fotograficzne po Polsce.


W 2007 roku firma rozwijała wszystkie cykle, kładąc nacisk na pozycje przewodnikowo-albumowe. Podpisano umowę na dystrybucję publikacji wydawnictwa TerraQuest, specjalizującego się w albumowych przewodnikach fotograficznych po najciekawszych zakątkach świata, oraz w profesjonalnych przewodnikach dla wytrawnych podróżników. ExpressMap prowadzi również rozwiniętą działalność typu B2B. W zakresie usług merchandisingowych wspiera ją firma Bedeker.


ExpressMap jest właścicielem wyłącznych praw licencyjnych do opatentowanej w krajach Unii Europejskiej metody prezentacji map i publikacji laminowanych, która pozwala na ich swobodne zginanie we wszystkie strony, zapewniając jednocześnie ich trwałość i wygodę użytkowania. Od 2007 roku firma współpracuje z wydawnictwami i dystrybutorami z krajów Europy Zachodniej w celu wprowadzenia swoich produktów na tamte rynki. Ponadto wydawnictwo ma dwa własne patenty zarejestrowane na Litwie i w Rosji.

 

ExpressMap – najważniejsze dane
 

Podaj dalej