Poniedziałek, 16 sierpnia 2021
Według opublikowanego raportu pt. “Breaking (B)ads: How Advertiser-Supported Piracy Helps Fuel a Booming Multi-Billion Dollar Illegal Market” Digital Citizens Alliance (organizacje non profit działająca na rzecz bezpiecznego internetu) i White Bullet (firma oferująca kierowane do reklamodawców rozwiązania antypirackie) aż 1,34 mld dolarów rocznego przychodu z reklam internetowi przestępcy zarabiają m.in. dzięki cyfrowym gigantom takim jak Amazon, Facebook i Google.
Piraci internetowi poprzez strony internetowe i aplikacje oferują dostęp do skradzionych filmów, programów i seriali telewizyjnych, gier oraz wydarzeń na żywo.
Autorzy raportu podkreślają, że połączenie piractwa, złośliwego oprogramowania i oszustw, stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa w sieci.
“Internetowe piractwo było zbyt długo traktowane jedynie jako uciążliwość, a nie wielomiliardowy przemysł, który nakłania konsumentów do narażania się na oszustwa i malware, szkodzi reputacji marek i całemu ekosystemowi reklamowemu, szkodzi twórcom oraz stawia nowe wyzwania dla organów ścigania. Nadszedł czas, aby firmy z listy Fortune 100 i legalna branża reklamowa przestały przekazywać przestępcom dziesiątki milionów dolarów” – stwierdził Tom Galvin, dyrektor wykonawczy Digital Citizens Alliance.
“Ten raport potwierdza prosty fakt, że reklama cyfrowa finansuje piractwo. Pomimo niepokojącej skali problemu, dzisiaj jesteśmy w pełni uzbrojeni w technologie sztucznej inteligencji, które umożliwiają zarówno śledzenie nielegalnej działalności, jak i opracowywanie rozwiązań” – powiedział Peter Szyszko, założyciel i CEO White Bullet.

Z raportu wynika, że czołowe witryny oferujące dostęp do kradzionych treści generują roczny przychód z reklam ok. 1,08 mld dolarów, a 5 największych witryn tylko na reklamach zarabia średnio rocznie 18,3 mln dolarów.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Wirtualnemedia.pl