Piątek, 1 czerwca 2001
rozmowa z Rafałem Grupińskim, prezesem zarządu WSiP S.A. Jak pan ocenia niedawno zakończone 46. Międzynarodowe Targi Książki? - Sądzę, że tegoroczne Targi wywołały wreszcie bardzo potrzebną dyskusję o ich charakterze i generalnej celowości. Ten spór, który toczy się obecnie między koncepcją targów profesjonalnych a targów połączonych z kiermaszem dla publiczności jest sporem bardzo ważnym. Zbiega się on z bardzo wyraźnym, niestety, kryzysem na rynku książki, w związku z czym dyskusja o tym, czy winny być to targi wyłącznie profesjonalne zderza się z potrzebą wykorzystania każdej okazji, żeby sprzedać trochę więcej książek. Tworzy to podział w poglądach wydawców, z których jedni uważają, że jest to świetna okazja nie tylko dla promocji, ale i dla przyciągnięcia klientów do własnych książek, a drudzy, że targi powinny mieć charakter profesjonalny, być miejscem handlu prawami autorskimi i rozmów biznesowych. A pan jest za... - Trudno sobie wyobrazić, aby warszawskie targi odgrywały rolę miejsca sprzedaży praw autorskich polskich pisarzy. Dopóki polska literatura, a szerzej polska kultura, nie będzie rzeczywiście atrakcyjna dla odbiorców zagranicznych, dopóty nie da się tego żadnymi metodami zrobić. W większości kupujemy prawa na Zachodzie do wydawania książek w Polsce, a nie ma znaczącego ruchu w drugą stronę i dlatego nie ma miejsca w Warszawie dla targów, na których handluje się prawami autorskimi. A do pełnienia roli pośrednika między wschodnimi a zachodnimi wydawcami, jesteśmy zbyt drodzy dla jednych i za mało profesjonalni dla drugich. Chociaż podstawowe pytanie brzmi, czy o takiej roli myślimy, czy raczej zależy nam na wzmocnieniu promocji polskiej literatury jaką prowadzi np. Albrecht Lempp. Nie ma więc miejsca dla zagranicznych wystawców? - W obecnej chwili nie widzę szansy na rozwój części zagranicznej targów. Czyli opowiada się pan zdecydowanie za promocyjną rolą targów wobec publiczności. - Oczywiście, że tak. Przede wszystkim, lecz nie wyłącznie, jest to kwestia zachowania właściwych proporcji …
Wyświetlono 25% materiału - 298 słów. Całość materiału zawiera 1195 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się