Wtorek, 13 września 2022
Łukasz Kierus: „Naszym celem jest utrzymanie 30-procentowego tempa wzrostu"

„Naszym celem jest utrzymanie 30-procentowego tempa wzrostu rok do roku przez najbliższe dwa lata. Wzrost sprzedaży chcemy osiągnąć między innymi dzięki uruchomieniu funkcjonalności marketplace na naszych  platformach i zwiększeniu asortymentu oferowanego klientom” – mówi w wywiadzie dla Omnichannelnews.pl Łukasz Kierus, prezes spółki Glosel, właściciel e-sklepów TaniaKsiazka.pl i Bee.pl.

Spółka posiada także 24 stacjonarne punkty, ale mimo wcześniejszych zapowiedzi o ekspansji, nie planowane są nowe otwarcia: „Aktualnie skupiamy się na rozwoju istniejących punktów stacjonarnych. Pracujemy nad nowoczesnym modelem, który sprawi, że będą one jeszcze bardziej rentowne i atrakcyjne dla współczesnego klienta. Nowy koncept będzie umożliwiał mu zakup całego asortymentu dostępnego w naszych sklepach internetowych, a więc nie tylko książek, ale też produktów z segmentu zdrowej żywności oraz FMCG” – zdradza plany Łukasz Kierus.

Jak tłumaczy, wszystkie działania będą teraz skierowane na rozwój kanału internetowego. „Wydaje się nam, że w tych niepewnych, czy wręcz trudnych czasach klienci będą częściej kupować online choćby ze względu na atrakcyjniejsze ceny, łatwość zwrotu, czy możliwość odroczenia płatności”.

Liderem segmentu marketpalce w Polsce jest oczywiście Allegro. Miesięcznie platformę odwiedza ponad 20 mln użytkowników. Tylko w pierwszym półroczu sprzedano na niej towary o wartości 23,72 mld zł (o 18 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Z kolei należąca do Grupy Empik platforma EmpikPlace w ostatnich miesiącach zanotowała historyczne tempo wzrostu sięgające 100 proc. rok do roku, przekraczając pułap 5 mln ofert oraz blisko 5 mln zamówień zrealizowanych przez sprzedawców zewnętrznych. Jak wynika z raportu „Marketplaces – przegląd rynku i perspektywy rozwoju”, przygotowanego przez agencję badawczą Inquiry wraz z redakcją „Wiadomości Handlowych”, dominującym modelem biznesowym w segmencie e-commerce stały się właśnie marketplace’y, odpowiadające już za ponad 60 proc. globalnego rynku sprzedaży internetowej.

Łukasz Kierus pytany w wywiadzie o wyzwania, wskazuje: “najważniejszy będzie czwarty kwartał – pokaże on, w jakiej kondycji są polscy konsumenci i cała gospodarka. Myślę, że czekają nas dwa niestabilne lata, w trakcie których trzeba będzie bardzo uważać prowadząc działalność gospodarczą, żeby nie popełnić czasem być może nieodwracalnych błędów”.

Cały wywiad dostępny jest TUTAJ

Podaj dalej
Autor: ET