środa, 25 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Hachette Livre Sp. z o.o. (dawniej Wiedza i Życie S.A.) 01 - 029 Warszawa, ul. Dzielna 60 tel. (022) 536 49 00, fax (022) 536 49 99 http://www.wiz.com.pl, e-mail wiz@wiz.com.pl Sprzedaż książek wydawnictwa Hachette Livre w 2004 roku wyniosła 20,03 mln zł. W stosunku do 2003 roku oficyna zanotowała 14 proc. wzrostu sprzedaży na rynku książki. W 2004 roku wydano najwięcej tytułów w historii – 224, w tym 183 pierwszych wydań. W 2004 roku rekordowe były też nakłady – 2,9 mln egz. (dla porównania w latach 2001 - 2003 było to 1,3 - 1,5 mln egz.) a także poziom sprzedaży, który wyniósł w 2004 roku 1,99 mln egz. (w latach 2001 - 2003 było to 0,9 - 1,0 mln egz.) W ciągu ostatnich dwóch lat zatrudnienie zostało zmniejszone z 39 osób w roku 2001 do 32 etatów na koniec 2004 roku. Do 2000 roku firma działała pod nazwą Wiedza i Życie. Sprzedaż realizowana przez wydawnictwo w latach 1996 - 1999 utrzymywała się na podobnym poziomie 8 - 9 mln zł, przy czym rok 1999 był zdecydowanie gorszy pomimo, że Wiedza i Życie odniosła duży sukces edytorski, opracowując własne przewodniki turystyczne, które trafiły do renomowanej serii Dorling Kindersley „Eyewitness Travel Guides”. Po inwestycji Hachette w Wiedzę i Życie wyniki firmy zdecydowanie poprawiły się. Porównując rok 2004 do roku 1999, widać, że wydawnictwo osiągnęło ponad dwukrotny wzrost obrotów, a liczba wydanych tytułów zwiększyła się czterokrotnie. Książki ilustrowane ciągle dominują w ofercie i nadal są wydawane z logo Wiedzy i Życia – jako uznanej i cieszącej się popularnością marki. Hachette jest polskim edytorem wspomnianej serii Dorling Kindersley oraz kilku innych licencyjnych serii dla turystów („Przewodniki Thomasa Cooka”, „Wspaniały Weekend”, „Top 10”). Publikowana jest także własna seria przewodników „Wędrówki po Polsce” – ukazały się w niej bogato ilustrowane: „Mazowsze”, „Tatry”, „Mazury i Warmia” oraz monumentalny tom „Polska”, sprzedawany w dwóch różnych formatach i w dwóch wersjach językowych. Wiedza i Życie jest jedynym na świecie wydawnictwem, które przygotowało kilka własnych tytułów dla Dorling Kindersley. Były to przewodniki turystyczne, które ukazują się w serii „Eyewitness Travel Guides” (polski tytuł: „Przewodniki Wiedzy i Życia”). Wydano m.in.: „Warszawę” i „Budapeszt” (dotąd przetłumaczone na cztery języki), „Kraków”, „Berlin”, „Polskę”, „Monachium i Bawarię”, „Niemcy” oraz „Wyspy Kanaryjskie”. Nowościami z serii przewodników są pozycje: „Polska – nowe wydanie”, „Norwegia”, „Chorwacja”, „Majorka, Minorka i Ibiza” oraz długo oczekiwany „Egipt”. W serii „Przewodniki Wiedzy i Życia” mamy dużą liczbę tytułów opracowanych przez naszą redakcję. W oryginalnej wersji angielskiej ww. serii, w wydawnictwie Dorling Kindersley, zostało opublikowanych ok. 80 tytułów. Ponad 50 z nich jest wydanych u nas i są to, jak wspomniałam, w większości tłumaczenia. Nasza redakcja pisze przewodniki dla DK od przeszło 10 lat. Wydaje mi się, że mamy tam mocną pozycję. Na 80 tytułów – jedenaście już jest naszych, na dwunasty czekamy, dwa następne będą w przyszłym roku i trzy następne są w opracowaniu, czyli prawie 20 proc. serii to nasze przewodniki. Przygotowujemy się także do opracowywania przewodników dla Thomasa Cooka oraz dla Hachette (seria „Wspaniały Weekend”). Mamy również mini - serię trzech przewodników ilustrowanych po regionach Polski, zatytułowaną „Wędrówki po Polsce”. Nasza najnowsza publikacja w dziedzinie turystyki to: „Dlaczego Polska” w polskiej i angielskiej wersji językowej, która jest swego rodzajem poradnikiem turystycznym zawierającym informacje o tym, co …
Wyświetlono 25% materiału - 537 słów. Całość materiału zawiera 2151 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się