środa, 23 września 2020
Rozdano 70 tys. książek dla dzieci

Wydawnictwo HarperCollins Polska cztery miesiące od poszerzenia swojego portfolio o dział książki dziecięcej zaznacza swoją obecność na rynku wydawniczym. Tylko na przełomie września i października do rąk dzieci i nauczycieli w całej Polsce trafi 70 tys. bezpłatnych książek z serii „Czytam sobie” w ramach akcji edukacyjnej „Czytam sobie. Pierwsza klasa!”. To pierwsze kroki do planowanych zmian w ofercie wydawniczej i wdrożenia nowej strategii na polskim rynku – zapowiada wydawca.

Książki dla dzieci ukazują się pod nowym imprintem HarperKids. Oficyna stawia na mocny rozwój segmentu edutainment (edukacja połączona z dobrze rozumianą rozrywką, kreatywną zabawą) oraz książek literackich. Serie książek „Akademia Mądrego Dziecka”, „Basia”, „Czytam sobie”, „Czapu Czipu”, „Horrendalna historia Polski”, linia wysmakowanych publikacji ART to tylko wybrane publikacje, które stanowią silny i rozpoznawalny wśród czytelników rdzeń nowej oferty HarperCollins Polska. Wydawnictwo będzie troszczyć się o wszystkie dotychczasowe linie wydawnicze i rozwój rodzimych marek oraz dorobek polskich twórców – autorów oraz ilustratorów.

Zmiany w ofercie licencyjnej polegają na skoncentrowaniu się na najmocniejszych licencjach takich jak Minecraft, Bing, Masza i Niedźwiedź. Wydawca będzie również rozwijać portfolio klasycznych licencji z długą tradycją, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród czytelników – są wśród nich „Muminki”, „Smerfy” czy „Tomek i przyjaciele”. W ramach oferty licencyjnej będą wydawane m.in. sprawdzone i bestsellerowe formaty, na przykład „Bajki 5 minut przed snem”, „Nowa kolekcja bajek”, książki kartonowe, pozycje z okienkami, ale i nowe atrakcyjne z punktu widzenia dzieci kategorie książek, jak choćby „Opowieści z dreszczykiem”, czyli książki świecące w ciemności. To wszystko będzie tworzyć nową jakość rodzinnej rozrywki w oparciu o kluczowe licencje.

Serie „Basia”, „Masza i Niedźwiedź”, „Bing” czy poszczególne tytuły w ramach cyklu „Biblioteka bajek”, a także nowy cykl „Opowieści z dreszczykiem” doczekają się w ostatnim kwartale tego roku kampanii reklamowych, które obejmą emisję spotów telewizyjnych, sponsoring, kampanie on-line czy komunikację w mediach społecznościowych, a także promocję w miejscach sprzedaży.

„Akademia Mądrego Dziecka” nadal będzie wspierana za pomocą dedykowanego bloga dla rodziców akademiamadregodziecka.pl oraz przy współpracy z opiniotwórczymi i wpływowymi blogerkami, a także popularnymi instamamami.

 

 

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: HarperCollins