Poniedziałek, 23 stycznia 2023

Wydawnictwo HarperCollins Polska uruchomiło nową stronę internetową www.HarperCollins.pl.

Nowa witryna to przede wszystkim responsywność, która gwarantuje właściwą prezentację książek, dla dorosłych, jak i dzieci czy młodzieży.

 – Przejrzysty podział na kategorie, a tym samym czytelność serwisu, pomaga znaleźć odpowiednią książkę. Bez względu na to czy szukamy kryminału, powieści obyczajowej, książki poruszającej trudne tematy współczesne młodzieży, czy książek dedykowanych najmłodszym: z otwieranymi okienkami, dźwiękowych, pachnących, o emocjach lub z ulubionym bohaterem naszego malucha – nawigacja jest prosta i intuicyjna – podkreśla Magdalena Kosch-Maćkowiak, dyrektor marketingu w HarperCollins Polska.

Każda książka ma swoją podstronę – celem wydawnictwa było zadbanie o jak najlepszą prezentację każdej z nich – pełne opisy, dużo danych szczegółowych, a przy wybranych tytułach dodatkowe filmy promocyjne czy materiały do pobrania.

Serwis wydawnictwa to również pogłębione artykuły oraz rekomendacje, które mają być stałym i wyrazistym elementem strony. Czytelnik znajdzie tutaj, oprócz informacji o najnowszych premierach czy nagrodach dla książek wydawnictwa, podpowiedzi, jak znaleźć idealną książkę na prezent, jak wybrać odpowiednią publikację dla najmłodszych, bądź która spośród powieści to dobry wybór dla fana kryminału, czy sensacji. Wśród aktualności nie zabraknie też artykułów merytorycznych, które związane są z zagadnieniami poruszanymi przez książki wydawnictwa. To wszystko ma budować wiarygodność i zaufanie wśród odbiorców.

Pewną innowacją jest wykorzystanie na stronie wydawnictwa HarperCollins Polska aplikacji BUY.BOX, która daje możliwość sprzedaży książek bez konieczności prowadzenia własnego sklepu internetowego, a czytelnikom ułatwia poszukiwania. Po kliknięciu w przycisk „Idź do sklepu” czytelnik odnajdzie listę sklepów, gdzie aktualnie może kupić wybraną przez siebie książkę. Pozwala ona użytkownikom serwisu porównać ceny, sprawdzić dostępność i dokonać wyboru, która z księgarń proponuje najlepszą ofertę, co jest niewątpliwie wartością dodaną i oszczędnością czasu oraz pieniędzy dla klientów wydawnictwa.

– Z moich doświadczeń obejmującego budowanie i prowadzenie własnego e-commerce w wydawnictwie wynika, że wydawca stoi w niekomfortowej sytuacji koniec końców konkurując ze swoimi dystrybutorami. My zdecydowaliśmy się wspierać sklepy online, które z nami współpracują. Pozyskujemy klientów, pokazujemy książki z ich najlepszej strony i dajemy wybór, a użytkownik decyduje, czy ważna jest dla niego najniższa cena, zaufany sklep lub platforma zakupowa. Widzimy, jak sprawdza się to w praktyce po ilości odsłon widgetu, przejść na stronę sprzedającego i co najważniejsze konwersji na sprzedaż, ponieważ część analityczna aplikacji BUY.BOX jest bardzo przyjazna, intuicyjna i daje wgląd w realizację celów biznesowych –  dodaje Magdalena Kosch-Maćkowiak.

–  Łatwość implementacji widżetu BUY.BOX na stronie oraz zarządzania nim, w szczególności wyglądem i listą wyświetlanych sklepów, to jedna z wielu zalet posiadania naszego widżetu. Z BUY.BOXa można korzystać nie tylko na stronie internetowej, ale również w social mediach, mailingach, a nawet w materiałach drukowanych poprzez użycie kodów QR kierujących do landing page’a, na którym umieszczony jest widżet – przytacza pozytywne aspekty rozwiązania Waldemar Sadowski, Chief Executive Office BUY.BOX.

“HarperCollins Polska z pomocą aplikacji BUY.BOX wspiera swoich dystrybutorów, a nie konkuruje ceną prowadząc własny sklep. Prezentuje oferty, a odbiorca wybiera księgarnię wedle własnych preferencji. Z punktu widzenia wydawnictwa to wyjątkowo wygodne rozwiązanie, które zmniejsza obawy, iż odbiorca poszukując książki rezygnuje z zakupów, zniechęcony ceną” – zaznaczono w komunikacie.

“Połączenie ciekawych treści, wyczerpujących informacji oraz konkurencyjnych cen zakupu książek dzięki widgetowi BUY.BOX sprawiło, że wzrost zaangażowania użytkowników w pierwszym kwartale po uruchomieniu nowej witryny www.HarperCollins.pl przerósł nie tylko wyniki, jakie dawała poprzednia strona, ale też wszelkie założenia, jakie postawiło sobie wydawnictwo wprowadzając ją. Konwersja wyników po implementacji aplikacji BUY.BOX wskazuje jasno, że nowy serwis to był przysłowiowy strzał w dziesiątkę, a dobór środków – najlepszy z możliwych” – informuje wydawca.

Podaj dalej
Autor: ET