Poniedziałek, 11 lipca 2022
Nowa instytucja kultury

– Chcemy, żeby to było miejsce łączące różne sektory, z naciskiem na obecność nowych technologii i przedsiębiorczość w kulturze – powiedział wicepremier, minister kultury Piotr Gliński na inauguracji działalności Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych (ul. Mińska 65).

Jak mówił, “tu będzie miejsce dla designu, architektury, mody, kultury wizualnej, gamingu, teatru, tańca”. “Chcemy łączyć różne elementy, obszary kultury, z naciskiem na obecność nowych technologii i przedsiębiorczość w kulturze. To są te dwa wymiary, które są szalenie nowoczesne, ciekawe, kreatywne, rozwijające się tak dynamicznie, że często sami nie wiemy, jakie nowe rozwiązania wchodzą w tym samym czasie do rzeczywistości kreatywnej. Jest to obszar szalenie interesujący także dla młodego pokolenia. Chcemy, żeby to było miejsce łączące różne sektory” – wskazał minister kultury.

Przekazał, że jednym z pierwszych wydarzeń organizowanych przez Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych będzie “United with Ukraine game jam – największy postpandemiczny jam dla twórców gier w Polsce”, którego celem będzie stworzenie w ciągu 48 godzin projektów gier wideo nawiązujących do ukraińskiego dziedzictwa kulturowego.

Wydarzenie ma charakter międzynarodowy, jest organizowane we współpracy z rządem amerykańskim. Weźmie w nim udział 350 uczestników z 16 krajów, w tym ponad 150 stacjonarnie.

Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych zostało powołane 1 czerwca 2022 roku.  Jego utworzenie jest kontynuacją i rozwinięciem polityki wsparcia polskich przemysłów kreatywnych realizowanej od 2016 roku i wynika z potrzeb i postulatów polskich twórców i przedsiębiorców. Instytucja ma ich wspierać i stwarzać im jak najlepsze warunki do tego, aby mogli godnie zarabiać na swojej pracy i swoich talentach.

Działalność bieżąca Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych koncentruje się na kilku obszarach kluczowych dla rozwoju polskich przemysłów kreatywnych, do których należy:

  • animowanie współpracy na linii kultura-biznes-nauka-technologia;
  • inwestowanie w rozwój polskich przemysłów kreatywnych – w szczególnie rokujące, prorozwojowe i atrakcyjne kulturowo projekty oraz w wybitnie utalentowanych twórców;
  • realizowanie innowacyjnych, łączących potencjał i zasoby wielu różnych branż kreatywnych projekty, promujących polską kulturę oraz budujących pozytywny wizerunek Polski w oparciu o przemysły kreatywne;
  • edukacja i profilaktyka.
Podaj dalej
Autor: W, fot. MKiDN
Źródło: PAP