Poniedziałek, 13 lutego 2023
Firma walczy o znak towarowy

InPost od 1 marca podniesie ceny usług dla klientów biznesowych i detalicznych – wynika z opublikowanego na stronie InPostu cennika.

Usługa Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego wynosić będzie:

12,13 zł dla gabarytu A

13,76 zł dla gabarytu B

17,53 zł dla gabarytuC.

Poprzedni cennik (obowiązujący od 1 maja 2022 r.) zakładał, że usługa kosztowała odpowiednio 10,19 zł/11,56 zł/14,73 zł.

Koszt usługi Manager Paczek dla klienta detalicznego wynosić będzie 16,99 zł/18,99 zł/20,99 zł dla gabarytu A/B/C. Wcześniej wynosiła odpowiednio 14,69 zł/15,69 zł/17,39 zł.

InPost zadecydował również o znaku towarowym. Zarządzana przez Rafała Brzoskę firma rozsyła do przedsiębiorców e-maile, w których apeluje, by nie odmieniać przez przypadki znaku towarowego Paczkomat.

„Korzystaj z poprawnej formy i nie odmieniaj znaku towarowego Paczkomat®. W razie potrzeby znak towarowy Paczkomat® poprzedź słowami »urządzenie/automat« i odmieniaj wyłącznie to słowo (np. Lista dostępnych urządzeń Paczkomat®)” – wiadomość o tej treści rozsyła swoim kontrahentom spółka InPost.
InPost nazwę „Paczkomat” w 2009 roku wraz z powiązanymi podmiotami zgłosił w Urzędzie Patentowym RP (UPRP) jako słowny znak towarowy. W następnym roku uzyskał na niego prawo ochronne – oznacza to, że konkurencja nie może nazywać paczkomatami swoich urządzeń o tożsamym zastosowaniu.
Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Bankier.pl