Czwartek, 9 września 2021
47 proc. wpływów z dostaw z Allegro

InPost w pierwszym półroczu 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 1,65 mld zł, co oznacza wzrost o 54 proc. rok do roku. Całkowita liczba Paczkomatów wzrosła o 56 proc. rok do roku do 15.572 urządzeń.

W pierwszej połowie 2021 wolumen paczek w Polsce wzrósł o 53 proc. rdr do 199 milionów, co było efektem zwiększenia liczby skrytek o 74 proc. do prawie 1,9 mln. Wolumen paczek obsłużonych na rynkach zagranicznych wzrósł o 314 proc. rdr do 2,9 mln paczek, dzięki zwiększeniu liczby Paczkomatów w Wielkiej Brytanii o 110 proc. oraz pojemności skrytek o 115 proc.

InPost od wielu lat obsługuje jeden z wariantów dostaw zakupów z Allegro, we wrześniu ub.r. umowę z platformą podpisano na kolejne siedem lat. W pierwszej połowie br., tak jak rok wcześniej, dostawy zakupów z Allegro przyniosły 47 proc. przychodów InPostu. Przy czym udział dostaw w ramach Allegro Smart! zwiększył się z 26 do 30 proc., a z pozostałych ofert zmalał z 21 do 17 proc.

Na koniec półrocza spółka zanotowała w Polsce 7 mln aktywnych użytkowników aplikacji „InPost Mobile”. Ponadto zawarto umowy partnerskie z sześcioma miastami w ramach programu „Green City”.

1 lipca InPost sfinalizował nabycie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie “poza domem”. Wartość transakcji wyniosła 513 mln euro. W efekcie Grupa InPost stała się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce w formacie „poza domem”. Ponadto, na początku lipca wprowadzono w Polsce InPost Fresh – nową platformę dostaw żywności oraz wdrożono pierwsze autonomiczne Paczkomaty zasilane z odnawialnych źródeł energii. InPost został także wyróżniony jako jeden z najlepszych pracodawców w Polsce w 2021 roku.

“Po wyjątkowo mocnym początku 2021 roku InPost odnotował kolejny świetny kwartał. Pomimo bezprecedensowego wzrostu w drugim kwartale ubiegłego roku, zwiększyliśmy przychody o 30% rok do roku, poprawiliśmy rentowność naszej działalności i dokonaliśmy ogromnych postępów, jeśli chodzi o kluczowe inicjatywy wspierające naszą strategię rozwoju w całej Europie. Zakładamy, że niepewność związana z COVID-19 w krótszym okresie nadal się utrzyma – jednak jestem pewny, że przyspieszona cyfryzacja ma charakter strukturalny i będzie napędzać rozwój e-commerce, przy większym nacisku na zrównoważony rozwój, co trwale zmieni preferencje konsumentów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Podaj dalej
Autor: ET, fot. InPost
Źródło: Dlahandlu.pl, Wirtualnemedia.pl