Czwartek, 10 lutego 2022

Wystartował Bellwether Rocks, fundusz działający w branży cyfrowej rozrywki i cyfrowej ekonomii. W nowopowstały fundusz zaangażował się prozaik i eseista Jacek Dukaj. To na podstawie powieści Jacka Dukaja „Starość aksolotla” Netflix wyprodukował popularny serial „Kierunek: Noc”.

– Moje zaangażowanie w Bellwether Rocks wynika z przekonania, które wyrażałem od dawna: że wraz z postępującą cyfryzacją i migracją ludzkości ze świata materialnego w świat przeżyć dostarczanych bezpośrednio do oczu i uszu, to kultura stanie się największym i najważniejszym przemysłem świata. Te cyfrowe przeżycia w coraz większym stopniu zaspokajają podstawowe potrzeby duchowe ludzi, nadają sens ich życiu. A dzięki globalizacji i postępowi technologicznemu twórcy z Polski mają szansę wywalczyć sobie na tym rynku pozycję, jaka nigdy dotąd w historii nie była im dana – uważa Jacek Dukaj.

– Bellwether Rocks powstał z potrzeby rynku. Brakuje tu bowiem funduszu świetnie rozumiejącego nie tylko finansowe mechanizmy inwestowania w digital entertainment, ale również takiego, dla którego równie istotna jest artystyczna jakość, narracja czy niezależność twórców z tej branży. Wierzymy w kulturotwórczą moc cyfrowej rozrywki, gier, opowieści interaktywnych, immersyjnych przeżyć, światów i osobowości. Wszystkiego, co da się stworzyć i przekazać cyfrowo, a przeżyć dzięki doświadczeniu zmysłowemu. Nadto postanowiliśmy, że inwestując na bardzo wczesnym etapie rozwoju projektów nie będziemy stawiać się w pozycji dominującego podmiotu na linii inwestor-twórca – mówi Marcin Kobylecki, członek zarządu, współtwórca Bellwether Rocks odpowiadający za część kreatywną i produkcyjną, research i walidację pomysłów oraz zespołów oraz marketing. Kobylecki wyprodukował m.in. „Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego, nominowaną do Oscara „Katedrę” Tomasza Bagińskiego i cykl „Legendy polskie” dla Grupy Allegro.

„Celem Bellwether Rocks jest eksploracja nowych nisz rynkowych i technologii związanych z cyfrową rozrywką i komercyjnym wykorzystaniem narzędzi przeznaczonych do tworzenia opowieści, przeżyć i światów (np. AI). Fundusz wyszukuje twórców i IP dostarczających narracji łatwo adaptowalnych na różne platformy i media audiowizualne. W efekcie za kilka lat wokół Bellwether Rocks powstanie zdywersyfikowany portfel spółek gamingowych, i tych wykraczających w swojej ofercie poza tradycyjne gry, finansowanych przez kolejnych dołączających do funduszu inwestorów” – czytamy w serwisie Inwestycje.pl

Bellwether Rocks ma już za sobą pierwsze inwestycje – sztandarową jest studio Illusion Ray, założone w 2009 roku przez  Łukasza Smagę. Poprzednia produkcja Illusion Ray – „The Beast Inside” – sprzedała się w 300 tys. egzemplarzy i okazała się finansowym sukcesem popartym satysfakcją graczy (86 proc. pozytywnych opinii na Steam). Obecnie Illusion Ray finalizuje konsolową premierę „The Beast Inside” oraz pracuje nad kolejną produkcją z kilkumilionowym budżetem. Premierę „Wardogz”, gry przygodowej osadzonej w klimacie dieselpunka, zapowiedziano na połowę przyszłego roku.

Podaj dalej
Autor: ET, fot. Empik