Piątek, 16 sierpnia 2019

Zaufanie, stanowiąc wskazówkę, jest niezbędne do podejmowania decyzji czy współpracy. Ponadto zmniejsza niepewność, mobilizuje podmiotowość, zwiększa otwartość i życzliwość wobec innych. Zaufanie do lekarza pełni dodatkowo terapeutyczną rolę, która pomaga pacjentom uwierzyć w swoje możliwości wygrania z chorobą oraz brać aktywny udział we współtworzeniu usługi medycznej i skutecznym leczeniu. Zaufanie pozwala także wierzyć, że lekarz wykorzysta swoją wiedzę w jak najlepszym interesie pacjenta. W niniejszej monografii można znaleźć więc następujące zagadnienia:

  • istotę i rodzaje zaufania,
  • znaczenie i wymiary zaufania w relacji lekarz – pacjent,
  • wielopoziomowe uwarunkowania zaufania pomiędzy pacjentem a lekarzem,
  • konsekwencje dla lekarzy i zarządzania zakładem opieki zdrowotnej wynikające z opartej na zaufaniu relacji lekarz – pacjent,
  • rekomendacje dla zakładów opieki zdrowotnej i lekarzy.

„Monografia powstała w oparciu o rzetelnie przeprowadzony przegląd literatury. Autorka posługuje się nią w sposób wskazujący na Jej wysoką dojrzałość naukową. […] Badanie własne, którego wyniki przedstawione zostały w pracy, przygotowano w sposób wzorowy i wzorcowy. […] Począwszy od budowy modelu badawczego, poprzez zidentyfikowanie zmiennych do badania, dobór próby i metody badań, a następnie analizy wyników, opisany projekt badawczy reprezentuje światowe standardy w zakresie uprawiania nauki”.

Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

 

„Wybrany przez Autorkę temat, należy uznać za oryginalny i aktualny pod względem badawczym. Aspekt oryginalności wynika z podjęcia próby zebrania i uporządkowania informacji na temat zaufania lekarz – pacjent, biorąc pod uwagę wielopoziomowe uwarunkowania i konsekwencje. […] Uważam więc, że studia nad taką problematyką są potrzebne, a ich modelowe ujęcie sprawia, że posiadają nowatorski charakter”.

Dr hab. Monika Dobska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

 

“Zaufanie w relacji lekarz – pacjent. Implikacje dla zarządzania zakładem opieki zdrowotnej”

Autor: Katarzyna Krot

Rok wydania: 2019

Oprawa: Miękka

Format: 165×235

Stron: 336

ISBN: 978-83-7556-927-8

Cena: 79,00zł

Wydawnictwo CeDeWu

 

https://cedewu.pl/Zaufanie-w-relacji-lekarz-pacjent-Implikacje-dla-zarzadzania-zakladem-opieki-zdrowotnej-p2431

Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CeDeWupl/

 

Zapraszamy do księgarni stacjonarnej Wydawnictwa CeDeWu znajdującej się przy ulicy Żurawiej 47 w Warszawie!

 

 

 

Podaj dalej
Źródło: Wydawnictwo CeDeWu