W październiku, który jest Międzynarodowym Miesiącem Bibliotek Szkolnych, firma Bedeker realizuje akcję promocyjną dla trzech swoich klientów: wydawnictwa Greg, Wydawnictwa Kobiecego (Świetlik i Young) i wydawnictwa Publicat.
Jesienną akcją objętych jest 600 szkół podstawowych i 100 liceów w całej Polsce, do których uczęszcza obecnie około 600 tys. uczniów.
– Podczas wizyty prezentujemy ofertę skierowaną do bibliotek szkolnych, przekazujemy torby i ulotki reklamowe, katalogi, zakładki itp. W trakcie wizyt dodatkowo zbieramy informacje na temat organizowanych w odwiedzanych szkołach spotkań autorskich, konkursów szkolnych, kiermaszów książek i gier planszowych, które wraz z wydawcami będziemy chcieli organizować w przyszłym roku – przekazał Bibliotece Analiz Krzysztof Bujalski, prezes firmy Bedeker świadczącej usługi w zakresie merchandisingu i marketingu na rzecz współpracujących z nią wydawców.
Krzysztof Bujalski wymienia też korzyści wynikające z wzięcia udziału wydawców w akcji jesiennej w bibliotekach szkolnych:
– promocja dedykowanych tytułów/serii w bibliotekach szkolnych i świetlicach poprzez dystrybucję: egzemplarzy gratisowych, katalogów, zakładek, ulotek, plakatów, planerów szkolnych na biurko, kalendarzy, dyplomów czytelniczych itp.;
– bezpośrednie dotarcie promocyjne do bardzo dużej liczby dzieci i młodzieży oraz Rady Rodziców przy danej szkole: organizacja konkursów z nagrodami książkowymi ufundowanymi przez Wydawcę, dystrybucja zakładek, ulotek, toreb reklamowych, długopisów reklamowych, opasek odblaskowych, smyczy itp.;
– przeprowadzenie dedykowanej ankiety wśród bibliotekarzy i uczniów;
– organizacja spotkań autorskich ze sprzedażą książek;
– organizacja szkoleń i warsztatów dla uczniów podczas lekcji bibliotecznych;
– uczestnictwo reklamowe w eventach/piknikach podczas dni otwartych w szkołach dla uczniów i rodziców;
– rejestracja szkół w sklepach internetowych, bazach marketingowych itp. wydawców/firm.
W listopadzie Bedeker planuje mailing „Świąteczny prezent dla przedszkolaka” do 500 największych placówek przedszkolnych w Polsce pod względem liczby przedszkolaków, do których uczęszcza około 150 tys. dzieci. Z kolei wiosną przyszłego roku przedstawiciele firmy odwiedzą wszystkie te przedszkola ze specjalnie dedykowaną ofertą.
– Do końca tego roku będziemy zbierać oferty od wydawców chętnych do wzięcia udziału w tej akcji. Zapraszamy wszystkich do współpracy – zachęca Krzysztof Bujalski.