Czwartek, 7 października 2021

Odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł o 4 p. proc. do 77 proc. w 2021 roku w stosunku do 2020 roku. To wniosek z badania „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez firmę Gemius.

Dominują wśród nich kobiety, osoby powyżej 35. roku życia, z wyższym wykształceniem i mieszkańcy największych miast.

“Kolejny rok wzrostu odsetka kupujących może wiązać się z pandemią COVID-19 i towarzyszącymi jej ograniczeniami w handlu tradycyjnym. Zapytaliśmy respondentów, czy w związku z wprowadzonym lockdownem zmienili swoje zachowania konsumenckie. Okazało się, że 30 proc. e-konsumentów kupuje w sieci więcej produktów, a 33 proc. robi zakupy przez internet częściej. Dla 13 proc. badanych online stał się kanałem pierwszego wyboru przy poszukiwaniu różnych produktów” – podsumowuje trendy Gemius.

Ankietowani jako powód przeniesienia części zakupów do internetu podawali przede wszystkim nieograniczoną dostępność sklepów internetowych, szybkość i opłacalność tego rodzaju zakupów, bezpieczeństwo, szczególnie istotne w czasie pandemii. Co ważne zakupy dokonane przez internet objęte są także prawem zwrotu.

23 proc. internautów nie chce korzystać z zakupów online. Jako powód podali chęć obejrzenia produktu przed dokonaniem transakcji oraz z przyzwyczajenie do handlu tradycyjnego.

Według wskazań to, co mogłoby ich zachęcić do internetowych zakupów w przyszłości, to niższe koszty dostawy i produktów oraz kody rabatowe dostępne online. W grupie niekupujących dominują najstarsi badani i osoby z mniejszych miejscowości oraz z niższym wykształceniem.

Podaj dalej
Autor: W, fot. Pixabay
Źródło: Wiadomoscihandlowe.pl